۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وزیر نفت: فعلا بنزین گران نمی‌شود/ خرابکاری سایبری در تاسیسات نفتی بی‌تاثیر بوده است

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 382500
وزیر نفت: فعلا بنزین گران نمی‌شود/ خرابکاری سایبری در تاسیسات نفتی بی‌تاثیر بوده است

وزیر نفت گفت: فعلا تصمیمی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفته نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،بیژن زنگنه وزیر نفت در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست افزود: خرابکاری ناشی از حملات سایبری به تاسیسات نفتی دروغ است و ما در آمادگی کامل برای مواجه با هرگونه تهدید و حمله هستیم.

وی افزود: در برنامه داریم تا با افزایش ظرفیت خوراک مایع صنایع پتروشیمی، تولید محصولات انواع پروپیلن را افزایش دهیم و علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات را نیز تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای مرتفع کردن چالش کم‌آبی، بحث آمایش سرزمین را در خصوص تاسیس واحدهای جدید پتروشیمی پیگیری می‌کنیم.

وزیر نفت گفت: همچنین در نظر داریم به دلیل مشکل کم‌آبی، واحداهای جدید پتروشیمی را در حاشیه دریای خزر و مناطقی که پُرآب هستند احداث کنیم که البته شرط لازم این امر، تکمیل زنجیره تولید محصولات در واحدهای جدید است.

زنگنه ادامه داد: مطابق با برنامه برای جلوگیری از خام فروشی، تا۱۴۰۴ ، سالانه بالغ بر ۱۳۰ میلیون تن محصول پتروشیمی تولید خواهیم کرد که این موضوع نیاز به ۷ میلیارد دلار تامین خوراک از صنایع بالادستی دارد که این عدد در حال حاضر برابر با ۵ میلیارد دلار است.

وی همچنین گفت: عامل محدود کننده در تامین خوراک صنایع پتروشیمی، کم‌کاری واحدهای بالادست نیست بلکه افزایش تقاضای داخلی برای خوراک است.

وزیر نفت ادامه داد: به دلیل مشکلات تحریم، واحدهای بالادست صنعت پتروشیمی به فروش محصولات در داخل رغبت بیشتری دارند.

وی همچنین گفت: پتروشیمی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد چراکه در طول دو سال گذشته بیشترین میزان ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی بازگردانده است.