۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد:

دولت با عرضه سهام به دنبال پوشش کسری بودجه نیست/ ارزش کل صندوق ۳۲هزارمیلیارد تومان است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 438626
دولت با عرضه سهام به دنبال پوشش کسری بودجه نیست/ ارزش کل صندوق ۳۲هزارمیلیارد تومان است

معاون وزیر اقتصاد گفت: ما به دنبال وسعت بخشیدن به بازار و منفعت مردم هستیم و ارزش کل سهام صندوق ۳۲هزارمیلیاردتومان است که ما ۱۷هزارمیلیارد تومان از مردم دریافت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد افزود: اینکه گفته می‌شود دولت با این روش عرضه به دنبال پوشش کسری بودجه خود است کاملا اشتباه است چون در این صورت به دنبال عرضه سهام به شکل بلوکی می‌رفت.

وی ادامه داد: ما به دنبال وسعت بخشیدن به بازار و منفعت مردم هستیم.ارزش کل سهام این صندوق ۳۲هزارمیلیاردتومان است که ما ۱۷هزارمیلیارد تومان از مردم دریافت می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: قیمت هر واحد ۱۰ هزار تومان است که ترکیبی از سهم‌های بانک‌ها و بیمه‌های مشخص شده است.

عباس معمارنژاد

وی همچنین گفت: با توجه به تخفیفی که برای این سهم‌ها قائل شدیم به مردم توصیه جدی می‌کنیم که در این پذیره نویسی شرکت کنند. چون دو میلیون سهم خریداری شده به قیمت همین امروز دو برابر است.

معاون وزیر اقتصاد:۱۰۴۳میلیارد سهم بازارگردانی ETFها/ دولت تا پایان سال ۱۴۰۰مدیریت‌ صندوق‌ها را برعهده دارد

معمارنژاد افزود: ۱۰۴۳میلیاردتومان برای بازارگردانی کنار گذاشته شده است که اگر زمانی قیمت‌ها ریخت صندوق با آن مداخله کند.

وی تاکید کرد: با به پایان رسیدن پذیره‌نویسی یک هفته طول می‌کشد تا وضعیت سهم‌ها مشخص شود.دو ماه پس از آن سهم‌ها قابل معامله خواهد بود.

معاون وزیر ادامه داد: برای خرید نیازی به داشتن کد بورسی نیست ولی پس از دوماه که سهم‌ها قابل معامله شدند برای معامله کدبورسی نیاز است.

وی گفت: اشخاص حقوقی اجازه خرید این سهم‌ها را ندارند ولی پس از دو ماه می‌توانند در معامله‌ها شرکت کنند.

معمار نژاد همچنین افزود: دولت تا پایان سال ۱۴۰۰ با دارا بودن سهام ممتاز مدیریت این صندوق را برعهده دارد و پس از آن موظف است کنار برود.

 این خبر در حال تکمیل است...