۰ نفر

گلایه وزیر بهداشت از وزارت صمت

۱۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبر: 428465
گلایه وزیر بهداشت از وزارت صمت

وزیر بهداشت در نامه ای گلایه آمیز به رئیس جمهوری نوشت: به تازگی بدون اطلاع ستاد مقابله با کرونا نامه ای از سوی قائم مقام وزارت صنعت، به تمام استان ها ابلاغ شده که دستور العمل اداری برای بازگشایی تمام مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می شود!

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید نمکی در نامه خود به حسن روحانی، از اقدام " قائم مقام وزارت صنعت، معدن وتجارت " گلایه کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نامه به رئیس جمهوری اسلامی ایران آورده است:

مدتهاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل های متعدد برای محیط های مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده اند.

به تازگی برای گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان " فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاه ها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان ها طبقه بندی و اعلام کنیم.

متاسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد نامه ای توسط قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام استان ها ابلاغ شده که عملا دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر کشور و دیگر همکارانمان به کمک هر چه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی و ... که مورد تائید نباشد شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام های برنامه ریزی شده ای است که پیموده ایم.

کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب های غیر قابل جبران در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه هایش میسر نمی باشد.

یادآور می شود که رونوشت این نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهوری، برای معاون اول رئیس جمهوری نیز ارسال شده است.