۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

یارانه نقدی فقط به سه دهک پایین جامعه پرداخت شود/ سلامت را به اقتصاد برگردانیم

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 324441
یارانه نقدی فقط به سه دهک پایین جامعه پرداخت شود/ سلامت را به اقتصاد برگردانیم

یک کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه سیاستی اشتباه است، افزود: اگر یارانه تنها به سه دهک کم درآمد جامعه داده شود مبلغش می‌تواند تا سه برابر هم افزایش بیابد.

اقتصادآنلاین - صبانوبری؛ مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 96درصد مردم یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه در سال 98 درآمدهای دولت از نفت کاهش پیدا خواهد کرد، احتمال افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همین مبلغ فعلی یارانه‌ها، سالانه بالغ بر 42هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود که رقم بسیار زیادی است و اینکه برخی می‌گویند باید یارانه پرداختی به 500هزارتومان افزایش یابد، نشدنی است زیرا در این صورت حتی اگر کل بودجه هم صرف شود باز هم منبع کم خواهیم آورد.

پازوکی ضمن تاکید بر این نکته که پرداخت یارانه به همه مردم اقدامی کاملا اشتباه است، تاکید کرد: یارانه تنها باید به سه دهک پایین جامعه پرداخت شود و اینگونه حتی می‌توان مبلغ یارانه پرداختی به همان سه دهک را تا حدود سه برابر مبلغ فعلی افزایش داد.

وی دراین خصوص افزود: بجز آن سه دهک هر فرد دیگری که خود را واجد دریافت یارانه دانست می‌تواند با مراجعه به کمیته امداد تحت پوشش این سازمان قرار بگیرد.

این کارشناس راه حل مناسب را، برگرداندن سلامت به اقتصاد ایران عنوان کرد و ادامه داد: باید از فرار مالیاتی جلوگیری شود و از طریق تعامل بیشتر با دنیا منافع ملی را به حداکثر برسانیم نه اینکه به 76میلیون نفر از جمعیت ایران یارانه نقدی بدهیم؛ تمام مملکت را کمیته امدادی مدیریت کنیم هنر نیست.