۰ نفر

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

اقدامات یک‌جانبه آمریکا امنیت تجارت بین المللی را خدشه‌دار کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 298790
اقدامات یک‌جانبه آمریکا امنیت تجارت بین المللی را خدشه‌دار کرد

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ محدودیت‌ها و اقدامات یک‌جانبه از سوی کشور آمریکا موجب شده است که امنیت تجارت بین‌المللی در منطقه دچار خدشه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد سعیدی امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی در تهران اظهار داشت: چالش جدی که سازمان بین‌المللی دریانوردی و فعالان امور دریانوردی با آن مواجه هستند، چندین مورد است که به ۳ مورد آن اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت تجارت بین‌المللی ضروری است؛ ۹۰ درصد تجارت بین‌الملل در دنیا از طریق مسیر دریا انجام می‌شود و قطعا سازمان جهانی دریانوردی می‌تواند راهکار مناسبی برای امنیت تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: از موضوعاتی که امنیت تجارت بین‌المللی را به خطر انداخته است،‌ اقدامات یکجانبه یک کشور است که با محدودیت‌های اعمالی از سوی آن کشور، امنیت تجارت بین‌الملل خدشه‌دار می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ اقدامات آمریکا امنیت تجارت بین‌الملل در منطقه را دچار خدشه‌دار کرده است و شرکت‌های کشتیرانی در این حوزه آسیب می‌بیند و این آسیب ماه‌های آتی بدتر می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ از دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی می‌خواهیم موضوع خدشه‌دار شدن امنیت تجارت بین‌المللی را دنبال کند و اجازه ندهد، یک کشور با اقدامات یکجانبه امنیت تجارت را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، تعهدات ۲۰۲۰ یا ایجاد سیاست‌هایی برای استفاده از سوخت‌های کمتر آلاینده است.

سعیدی ادامه داد: روش‌های ایجاد نظام ۲۰۲۰ در سازمان جهانی دریانوردی در حال طراحی است که از نظر عملیاتی، امکان اجرای آن مشکل است.

وی افزود: ما در دنیا پالایشگاه بابت تولید سوخت‌های کمتر آلاینده به قدر کافی نداریم، سوخت MGO که گران قیمت است (۴۰ درصد هزینه ناوگان مسافری سوخت است) و قطعا چالش‌های جدی برای ناوگان تجاری فراهم می‌کند که سازمان جهانی دریانوردی باید، به این موضوع بپردازد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد:‌ تقاضای ما به عنوان یک ناوگان ملی کشتی از سازمان جهانی دریانوردی این است که بتوانیم از ظرفیت آموزشی و امکانات در  حوزه ایمنی از سازمان جهانی دریانوردی بهره بگیریم، در این راستا ضرورت دارد، هیچ محدودیتی برای ناوگان تجاری موجود در بخش بین‌الملل وجود نداشته باشد.

وی گفت: ما برای استانداردهای ایمنی در ناوگان دچار مشکل هستیم.