۰ نفر

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس:

تورم ۴۰ درصدی در سفره مردم وجود دارد/ آمار تک رقمی تورم غیرواقعی است

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 287844
تورم ۴۰ درصدی در سفره مردم وجود دارد/ آمار تک رقمی تورم غیرواقعی است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با غیرواقعی خواندن آمار تک رقمی تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار گفت: تورم 40 درصدی در سفره مردم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس ولی ملکی در تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به تیرماه 97 را 8.7 درصد اعلام کرده و جای سوال و تعجب است که وی با کدام فرمول ریاضی آمار فعلی را اعلام کرده و به نرخ تورم یک رقمی رسیده است.

ملکی با بیان اینکه دروغ شاخ و دم ندارد، گفت: به عنوان مثال در حوزه مصالح، ابزار ساختمانی و مسکن شاهد افزایش 40 درصدی قیمت ها، در حوزه سکه و ارز افزایش 200 تا 300 درصدی، محصولات پتروشیمی افزایش 40 درصدی و در حوزه مواد خوراکی تورم 40 درصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان در بین مردم باشند خواهند دید طبقه پایین جامعه به نان شب خود محتاج هستند و از این رو در سفره مردم تورم 40 درصدی ملاحظه می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسئولان با آمارسازی به شعور مردم توهین نکنند، گفت: این موضوع موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد. همچنین با حرکت لاک پشتی مجلس، دولت و قوه قضاییه امکان مهار تورم وجود ندارد مگر اینکه ارائه راهکار عملیاتی داده شود.