۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

انتشار اوراق مشارکت اجتناب ناپذیر است/ منتشر نشدن اوراق مشارکت به معنای بیکاری بیشتر است

۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
کد خبر: 255621
انتشار اوراق مشارکت اجتناب ناپذیر است/ منتشر نشدن اوراق مشارکت به معنای بیکاری بیشتر است

رییس کمیسیون عمران مجلس انتشار هر برگه اوراق مشارکت را به معنای بدهکارتر شدن دولت دانست و در عین حال تاکید کرد که اگر اوراق مشارکت منتشر نشود، پروژه های عمرانی متوقف می شود.

اقتصاد آنلاین_المیرا اکرمی؛ محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در شرایط فعلی، چاره ای به جز انتشار اوراق مشارکت وجود ندارد، زیرا اگر این اوراق منتشر نشود، پروژه های عمرانی هم متوقف می شود و این مساله می تواند چالش زا باشد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 97، انتشار 38 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت مورد تصویب مجلس قرار گرفته است، گفت: منتقدان و برخی کارشناسان معتقدند که انتشار اوراق مشارکت به این میزان، دولت را بدهکارتر می کند اما اگر مجلس میزان اوراق مشارکت را کمتر از این تصویب می کرد، به همین نسبت کار و تولید و اشتغال متوقف میشد و مشکلات بیشتری برای کشور به وجود می آمد.

رضایی کوچی در ادامه افزود: درست است که انتشار اوراق مشارکت به معنای بدهکاری است، ولی مساله این است که باید چرخه عمران و توسعه کشور هم بچرخد و بنابراین در حال حاضر چاره ای به جز انتشار اوراق مشارکت برای اداره کشور نداریم تا زمانی که شرایط در آینده بهبود پیدا کند.

نماینده جهرم در مجلس با تاکید بر اینکه انتشار اوراق مشارکت یک ضرورت است، گفت: اگر در بودجه سال آینده میزان اوراق مشارکت کمتر از این در نظر گرفته میشد، به پروژه های عمرانی آسیب وارد میشد، منتها باید منابعی تعریف کنیم که بتوانیم سررسید این اوراق را تامین کنیم که این منابع می تواند از محل اخذ مالیات، فروش نفت، صادرات غیرنفتی و صرفه جویی میسر شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس با تایید این موضوع که انتشار اوراق مشارکت به میزان 38 هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه سال آینده به معنای برداشتن از سهم آیندگان و مصرف آن است، عنوان کرد: دقیقا می توان گفت که همین اتفاق رخ داده اما مساله این است که در این شرایط راهی به جز این نداریم و باید با انتشار اوراق مشارکت به پروژه های عمرانی حرکت و پویایی بدهیم.