۰ نفر

استقبال کشورها از فناوری رمزارزها؛

بانک های پاکستان از فناوری بلاکچین برای احراز هویت استفاده می کنند!

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 705119
بانک های پاکستان از فناوری بلاکچین برای احراز هویت استفاده می کنند!

بانک‌ها در پاکستان قصد دارند یک پلتفرم الکترونیکی برای رویه‌های شناخت مشتری (KYC) راه‌اندازی کنند که در سطح ملی اجرا می‌شود. سیستم مبتنی بر بلاکچین به آنها اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی مشتریان را از طریق شبکه ای غیرمتمرکز و خود تنظیم شده مبادله کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ انجمن بانک های پاکستان (PBA) قراردادی را برای اجرای پلتفرم مبتنی بر بلاکچین (KYC) امضا کرده است که توسط گروه آوانزا توسعه خواهد یافت.

 آوانزا شرکت متخصص در برنامه های بانکی پیشرفته، راه حل های مدیریت تجربه مشتری، بلاکچین و هوش مصنوعی است.

مراسم امضای قرارداد روز پنجشنبه در دفتر این سازمان در کراچی و با حضور تعدادی از مقامات از جمله محمد اورنگ زیب رئیس و وقاص میرزا مدیرعامل شرکت نوآوری آوانزا برگزار شد.

در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است که پروژه ایجاد سیستم الکترونیکی KYC بخشی از تلاش‌های جاری بانک دولتی پاکستان (SBP) برای تقویت زیرساخت‌های کنترل مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CTF) این کشور است.

PBA که به نمایندگی از اعضای خود بر این پروژه نظارت داشته است، توضیح داد: "علاوه بر تقویت کنترل‌های AML، استقرار این پلتفرم باعث کارایی بانک‌های شرکت‌کننده و بهبود تجربه مشتریان خواهد شد."

Consonance، پلتفرم e-KYC که توسط آوانزا طراحی شده است، از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند که بانک‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات شخصی را از طریق یک شبکه غیرمتمرکز و خودتنظیمی استاندارد و مبادله کنند. به گفته انجمن، این باید با رضایت مشتریان اتفاق بیفتد.

بانک‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های KYC انجام‌شده توسط سایر مؤسسات مشارکت‌کننده، ارزیابی‌هایی از مشتریان فعلی و جدید خود انجام دهند.

علاوه بر این PBA اصرار داشت که این فناوری باید هزینه‌های ورود را به حداقل برساند و تجربه مشتری را هنگام افتتاح حساب بهبود بخشد و شمولیت مالی را تسهیل کند.

در ماه مارس سال گذشته، از رضا باقر، مدیرکل SBP نقل شد که او موارد استفاده خوب کمی از ارزهای دیجیتال را می بیند. در عین حال، وی اذعان کرد که فناوری بلاکچین با پتانسیل خود می تواند برای حل بسیاری از مشکلات مفید باشد.