۰ نفر

کریپتو مقیاس پذیرتر می‌شود؛

افزایش پذیرش رمزارز به عنوان روش پرداخت

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 678303
افزایش پذیرش رمزارز به عنوان روش پرداخت

از زمان خلق بیت کوین در سال ۲۰۰۸، بیش از ۲۲۰ میلیون نفر از ارزهای دیجیتال استفاده کرده اند. سازمان ها پذیرفته اند که مشتریان از آن برای پرداخت طیف گسترده ای از محصولات و خدمات با ارائه ارز دیجیتال به عنوان جایگزین تراکنش عملی برای افراد بیشتر استفاده می‌کنند.

اقتصاد آنلاین مهرداد فرامهر؛ بر اساس مطالعه ای که بر روی ۲ هزار مدیر ارشد در کسب و کارهای مصرف کننده ایالات متحده انجام شده است، بازرگانان برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار، پرداخت با ارز دیجیتال را می‌پذیرند زیرا فکر می‌کنند استفاده از ارز دیجیتال همچنان در حال رشد است.

پویایی ارزهای دیجیتال در پذیرش آن

بر اساس این نظرسنجی، ۸۵ درصد از مدیران شرکت‌ها فکر می‌کنند که ارزش دارد با مشکلات مرتبط با ارزهای دیجیتال روبه‌رو شوند، زیرا فکر می‌کنند استفاده از آن همچنان رو به رشد خواهد بود. پاسخ دهندگان اگر به شدت احساس می‌کردند که شرکتشان پذیرش گسترده ارز دیجیتال را پیش بینی کرده، تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در زیرساخت های لازم برای مکانیسم های پرداخت ارز دیجیتال داشتند.

به طور مشابه، اگر مدیران افزایش علاقه مشتری به ارز دیجیتال را در ۱۲ ماه آینده پیش‌بینی می‌کردند، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری قابل توجه در یکپارچه‌سازی آن داشتند.

علاوه بر این، کسب‌وکارها فکر می‌کنند که احترام به ترجیحات مشتری با پذیرش ارزهای دیجیتال حاصل می‌شود. ۶۴ درصد از مشاغل گزارش کردند که مشتریان آنها علاقه مند به پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال هستند.

با پذیرش ارزهای دیجیتال، آنها انتظار دارند که مشتریان بیشتری به خصوص افراد جوان تر را جذب کنند، خدمات مشتریان را ارتقا دهند و شرکت خود را به عنوان پیشرو، مرتبط با ارزهای دیجیتال و فعال نشان دهند.

چرا بسیاری از شرکت ها کریپتو را پذیرفته اند؟

بر اساس مطالعه ای که روی ۲ هزار مدیر ارشد در مشاغل مصرف کننده ایالات متحده انجام شد، بازرگانان برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار، پرداخت ها را با ارز دیجیتال می‌پذیرند زیرا فکر می‌کنند استفاده از ارز دیجیتال همچنان در حال رشد است.

چند شرکت قبلا ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت پذیرفته‌اند که به نظر می‌رسد بسیار برایشان سودآور باشد. یک مثال خوب Pick n Pay  است. پس از اتمام بخش اول یک برنامه آزمایشی که به مشتریان اجازه می‌داد از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه‌ها از طریق تلفن هوشمند خود استفاده کنند، Pick n Pay اعلام کرد که اکنون تراکنش‌های ارز دیجیتال را می‌پذیرد.

در حال حاضر چندین فروشگاه در حال آزمایش این ویژگی هستند. این اقدام در پاسخ به تصمیم FSCA (مرجع رفتار بخش مالی) مبنی بر پذیرش ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت به طور گسترده پذیرفته شده است .

Pick n Pay  ادعا می‌کند افرادی که از نظر سیستم‌های بانکی متعارف محروم هستند یا می‌خواهند به روشی مقرون‌ به‌صرفه‌تر و عملی‌تر پرداخت و مبادله کنند، به طور فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در نتیجه، اکنون بسیاری از مشاغل بیت کوین را می‌پذیرند.

این شرکت در جدیدترین آزمایش خود یک راه حل سیستم پرداخت را به کار گرفته است که به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد برای خواربارفروشی‌ها در هنگام پرداخت با هر برنامه‌ای که دارای لایتنینگ بیت‌کوین است، مانند BlueWallet  یا  Muun، هزینه پرداخت کنند.

مصرف کنندگان باید یک کد QR را از برنامه اسکن کنند و هنگام معامله با نرخ مبادله راند موافقت کنند. هر عملیات تراکنشی هزینه خدمات کمی ‌را به همراه دارد که به طور کلی ۷۰ سنت برای مصرف کننده هزینه دارد و کمتر از ۳۰ ثانیه طول می‌کشد.

دوره آزمایشی اولیه پنج ماهه در ده فروشگاه در کیپ غربی اجرا شد. با برنامه‌ریزی برای عرضه آن به همه فروشگاه ها در ماه های آینده، این شرکت این پروژه را به ۲۹ فروشگاه دیگر برای ارزیابی مشتریان گسترش داده است.