۰ نفر

رکود بازار همچنان ادامه دارد؛

چرخه نزولی بیت کوین این بار چه ویژگی مهمی دارد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبر: 678134
چرخه نزولی بیت کوین این بار چه ویژگی مهمی دارد؟

بازار فعلی بیت‎کوین دقیقاً مانند بازارهای قبلی است، اما یک نکته وجود دارد. تجزیه و تحلیل داده‎های درون زنجیره‎ای شباهت‌های زیادی را با محدوده فعلی بازار نزولی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ و پایین ترین چرخه قبلی نشان داده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین، گلسنود، در گزارش هفته‌ای زنجیره‌ای خود در ۳۱ اکتبر، تعدادی مقایسه بین پایین‌ترین چرخه بازار فعلی بیت‌کوین و بازارهای نزولی قبلی انجام داد. همانطور که دیروز توسط CryptoPotato گزارش شد، به نظر می‌رسد که هجوم تجمع خریدارن هفته گذشته با مقداری رشد کردن، پایان یافته است. در این باره گلسنود اظهار داشت که بازار "با فرض چند استثناء در محدوده پایین فعلی بیت‌کوین، تقریباً شبیه به پایین‌ترین محدوده در دوره‌های قبلی است".

این پلتفرم گزارش داد که مانند چرخه‌های قبلی، بازار نزولی بیت‌کوین زیان مالی شدیدی را به سرمایه گذاران و سهامداران وارد کرده است. چیزی که الان باقی مانده است، جزئی از زمان و بی علاقگی سرمایه گذار‌هاست.

ارز دیجیتال

نشانه‌های از کف بیت‌کوین

گلسنود از تعدادی معیار، مانند قیمت واقعی (Realized Price) و مایر مولتیپل Mayer) (Multiples، برای تعیین پایین‌ترین سطوح چرخه و مرحله کشف پایین استفاده کرد. طبق نمودارهای ارائه شده در پلتفرم Woo Charts، قیمت واقعی یا میانگین قیمت خرید هر کوین برای بازار گسترده‌تر، در حال حاضر ۲۱۱۰۵ دلار است. گلسنود در گزارش خود بیان کرد؛ "زمانی که قیمت‌های نقدی زیر قیمت واقعی معامله می‌شوند، بازار کل را می‌توان با زیان تحقق‌ناپذیر در نظر گرفت". این مورد در بهترین بخش چهار ماه گذشته بوده است.

سیر بیت کوین

مایر مولتیپل که نسبت بین قیمت و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA) است، به شناسایی شرایط فروش یا خرید بیش از حد کمک می‌کند. مقادیر کمتر از ۰.۶، جایی که در حال حاضر وجود دارد، نشان دهنده بازارهای بیش از حد فروش چرخه‌ای است. این شرایط هم در بازار نزولی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و هم در بازار نزولی ۲۰۱۸-۲۰۱۹، البته نه به مدت زمان فعلی، انجام شد. مرزهای بالایی و پایینی این معیار جانبی در حول قیمت تحقق یافته تا قیمت متعادل، با ارزش بازار واقع شده است.

این پلتفرم همچنین خاطرنشان کرد که این شرایط "استرس مالی" در گذار بازار صعودی بیت‌کوین ادامه دارد، بنابراین ممکن است زمان زیادی در این چرخه نزولی باقی بماند. این شرایط استرس مالی حاد تا کنون تقریباً ۳.۵ ماه است که کمتر از فواصل مشابه در بازارهای نزولی قبلی است.

گلسنود نتیجه گرفت که بازارها هنوز شاهد هجوم تقاضای جدید یا گذار به شرایط صعودی نیستند، اما "به نظر می‌رسد نشانه‌هایی در حال ظاهر شدن هستند". تغییر جزئی در اندیکاتور مکدی ماهانه نیز می‌تواند به تغییر بلندمدت اشاره کند.

کف بیت کوین

چشم انداز قیمت بیت‌کوین

بر اساس گزارش CoinGecko، بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۰۵۱۰ دلار در روز معامله می‎شود. در طول هفت روز گذشته تقریباً بیش از ۶ درصد رشد کرده است. بیت‌کوین در حال حاضر ۷۰ درصد از بالاترین رکورد خود در یک سال گذشته کاهش یافته است و فروشندگان هنوز از بازار خارج نشده‌اند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.