۰ نفر

حواشی مربوط به گروه هکری لازاروس؛

حمله سایبری کره شمالی به صرافی های رمزارز ژاپن

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 674515
حمله سایبری کره شمالی به صرافی های رمزارز ژاپن

طبق گزارش ژاپن نیوز که به اطلاعات ارائه شده توسط آژانس پلیس ملی استناد می کند، چندین صرافی ژاپنی از حملات سایبری توسط گروه هکری لازاروس که گمان می رود مستقیماً توسط دولت کره شمالی کنترل می شود، آسیب دیده اند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ کارمندان شرکت های آسیب دیده ژاپنی فریب خوردند تا ایمیل های فیشینگ ارسال شده توسط هکرها را باز کنند. کامپیوترهای آنها در نهایت به ویروس آلوده شد. پس از تحقیقاتی که توسط پلیس منطقه ای و واحد جرایم سایبری NPA انجام شد، مشخص شد که لازاروس پشت این هک‌ها بوده است.

 هکرهای کره شمالی چندین سال است که به شرکت های ژاپنی حمله می کنند. پلیس جرایم سایبری ژاپن عمداً تمام جزئیات مربوط به موج اخیر حملات را به منظور گسترش آگاهی عمومی اعلام کرد.

 برای مدتی طولانی بخش رو به رشد ارزهای دیجیتال در جنوب شرقی آسیا هدف اصلی هکرهای کره شمالی بوده است. دولت اقتدارگرا از رمزارزهای دزدیده شده برای تأمین بودجه برنامه های تسلیحاتی خود پس از تحریم های متعدد استفاده می کند.

لازاروس مسئول برخی از بزرگترین هک های سال 2022 از جمله هک پل میان زنجیره ای رونین بود. هکرهای کره شمالی اغلب به پلتفرم ترنادوکش برای پولشویی وجوه خود نیاز داشتند که باعث شد دولت ایالات متحده این پلتفرم را تحریم کند.