۰ نفر

چاپ لیوان و تیشرت تبلیغاتی تعاملی، راهکار موثر تبلیغاتی برای نسل Y و Z

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 707417
چاپ لیوان و تیشرت تبلیغاتی تعاملی، راهکار موثر تبلیغاتی برای نسل Y و Z

در بازاریابی انتخاب گروه مخاطب هدف اهمیت ویژه ای دارد، کمک می کند تا بتوانید تبلیغات و محصولات را متناسب با سلیقه و تجربیات زندگی مخاطب انتخاب کنید و همچنین در صرفه جویی تبلیغاتی بسیار کمک کننده و مؤثر است.

یکی از ساده ترین روش های تقسیم بندی مخاطبان هدف استفاده از نسل های مختلف است. منظور از نسل ها، گروه افرادی هستند که در بازه های متفاوت تاریخ معاصر(نهایتا تا ۱۰۰ سال پیش) متولد شده اند.

در زیر مروری کوتاه بر این تقسیم بندی می کنیم :

۱) نسل رشد جمعیت یا نسل Baby Boomer : این نسل بین سال های ۱۳۲۴ تا ۱۳۴۲ متولد شده اند. این نسل در زمان رشد رفاه و رونق اقتصادی زندگی کرده اند به همین دلیل رشد جمعیت زیادی بین این سال ها اتفاق افتاده است. بیشتر استفاده کنندگان رادیو، مجله، روزنامه و تلویزیون از این دسته هستند و معمولا با فضای مجازی رابطه خوبی ندارند.

۲)نسل x : این نسل بین سال های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ متولد شده اند. این نسل شاهد انقلاب بوده و لذا تغییر برای این نسل چیز عادی و مرسومی است. همچنان از روزنامه و تلویزیون هم استفاده می کنند اما در فضای مجازی هم حضور دارند ولی از تعداد محدودی از برنامه ها استفاده می کنند.

۳)نسل y : این نسل بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۲ متولد شده اند. این نسل با اینترنت جهانی شدن ارتباطات رشد کرده اند. از روزنامه و مجلات کمتر استفاده می کنند ولی همچنان به تلویزیون علاقه مند هستند و برای دیدن فیلم از شبکه های نمایش خانگی بیشتر استفاده می کنند، حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارند.

۴) نسل z : این نسل بین سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷متولد شده اند. در این نسل شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته و گوشی‌های هوشمند همه‌گیر شده‌اند. به ندرت تلویزیون نگاه می کنند و از روزنامه و مجلات استفاده ای نمی کنند، حضور فعال و پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارند.

راهکارهای تبلیغاتی مؤثر و مناسب برای نسل های y و z

در مشخصات این نسل ها می توانید ببینید که با توجه به رشد تکنولوژی سبک زندگی این ۲ نسل نیز بسیار تغییر کرده است. این افراد ماشین های متفاوتی می رانند، مدل دیگری تفریح میکنند و مدل دیگری لباس می پوشند.

واقعیت این است که این نسل ها یا در شرف در دست گرفتن امور مالی زندگی خود هستند یا سالهاست به این کار مشغولند. پس می توان گفت تصمیم گیرنده در خرید هستند. اما برای جلب توجه این افراد نمی شود از متد های قدیمی استفاده کرد. این افراد با سبک زندگی جدید دنبال وسایل خاص و سفارشی هستند از موبایل تا زیورآلات مدرن گرفته تا سبک مو و نوع پوشش.

یک ایده مناسب برای مخاطب هدف قرار دادن نسل های y و z استفاده از ابزار های تبلیغاتی سفارشی چاپی است، مثل چاپ لیوان تبلیغاتی و چاپ تیشرت تبلیغاتی. البته استفاده از این هدایای تبلیغاتی چندین سال است که مرسوم شده است اما نحوه بکارگیری آن تعیین کننده بازخورد مناسب برای کسب و کار شما خواهد بود. در زیر به چند ایده فکر کنیم :

مثلا با تقسیم مخاطبان هدف می توانید ماگ های متناسب با هر دسته تهیه کنید و به جای اینکه به همه یک مدل ماگ تبلیغاتی بدهید آنها را متناسب با مخاطب تفکیک کنید، مثلا به پسر ها ماگ های آبی و به دختر ها ماگ های قرمز بدهید. یا متناسب با نوع فعالیت و شغل مخاطب و یا مقطع تحصیلی به هر دسته متناسب با ویژگی های آن دسته ماگ تبلیغاتی بدهید. مثلا استفاده از لیوان حرارتی تبلیغاتی برای نوجوانان تا تحت تاثیر تغییر طرح لیوان با برند شما ارتباط هیجانی برقرار کنند.

به این فکر کنید که مخاطب شما حتما گروه دوستانی دارد که آنها را در فضای واقعی ملاقات میکند یا با گذاشتن عکس خود در فضای مجازی با آنها در ارتباط است، اگر شما تخمین درستی از نوع گروه دوستان مخاطبان هدف خود داشته باشید با طراحی تیشرت تبلیغاتی که علاوه بر خود مخاطب برای دوستان او نیز جذاب است عملا از قدرت انتشار استفاده کرده اید.

تبلیغات را تعاملی کنید تا گسترش یابد. فراموش نکنید روی تیشرت و ماگ تبلیغاتی از qrcode و هشتگ و آدرس سایت و شبکه اجتماعی استفاده کنید تا مخاطبان دیگری که در معرض دیدن آن قرار می گیرند اگر سوالی داشتند به راحتی بتوانند بدون پرسش از کسی اطلاعات لازم را از گوشی خود بدست آورند، البته دقت کنید این علامت تعاملی نباید خیلی بزرگ باشد.

سایت عکسچاپ با استفاده از چاپ سابلیمیشن محصولات چاپی با کیفیت را جهت تبلیغات در اختیار کسب و کار ها قرار می دهد. شما می توانید بدون نگرانی از طریق سایت یا مراجعه حضوری از محصولات چاپی عکسچاپ برای تبلیغ و گسترش کار خود استفاده کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.