۰ نفر

آیا مصرف ماست برای کاهش وزن مناسب است؟

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱
کد خبر: 701731
آیا مصرف ماست برای کاهش وزن مناسب است؟

افراد زیادی وجود دارند که ماست را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهند. از نظر بیشتر مردم، ماست یک میان‌وعده خوشمزه و مقوی است. ماست سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین است به همین علت گاهی افراد در خوردن آن زیاده‌روی می‌کنند. همچنین این دیدگاه در مورد ماست وجود دارد که باعث کاهش وزن شما می‌شود. ماست به دلیل داشتن مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک‌ها به عنوان یک غذای کامل نیز مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. درست است که ماست مفید و خوشمزه است اما ماست‌های موجود در فروشگاه‌ها دارای مقادیر زیاد قند هستند و همین موضوع باعث می‌شود که درباره مصرف بی‌رویه آن شک کنید.

سطوح بالای قند موجود در انواع ماست‌ها برای سلامتی و کاهش وزن مضر هستند و زیاده‌روی در مصرف آنها می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت شود. بهتر است در انتخاب ماست مصرفی خود بیشتر دقت کنید و از انواع کم‌کالری و کم قند آن استفاده کنید. برای رسیدن به وزن رویایی خود باید تمام جوانب را رعایت کنید و بهترین گزینه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

آیا مصرف ماست باعث کاهش وزن من می‌شود؟

به طور کلی می‌توانیم این پاسخ را به شما بدهیم که ماست یک وعده یا میان‌وعده کامل برای کاهش وزن است. در حقیقت ماست به دلیل پروتئین بالایی که دارد، باعث ایجاد حس سیری طولانی‌مدت در شما خواهد شد. همچنین ماست سرشار از پروبیوتیک‌های مفید است که عملکرد هضم و گوارش شما را بهبود می‌بخشد؛ این موضوع نیز می‌تواند در کاهش وزن شما نقش موثری داشته باشد. در این شرایط ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات موجود بر روی بسته‌های ماست را به دقت بخوانید؛ این اطلاعات به شما خواهند گفت که محصول مورد نظر حاوی چه اندازه پروبیوتیک فعال و چه میزان کالری و قند است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور کاهش وزن خود از ماست‌هایی با پروتئین بالا و قند پایین استفاده کنید. پروتئین بالا باعث سیری طولانی مدت شما می‌شود و در ادامه قند کمتر موجود در محصول موجب افزایش وزن نخواهد شد. محققان می‌گویند بهتر است ماست انتخابی خود را از بین ماست‌های کم قند یا بدون قند انتخاب کنید و در زمان مصرف از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، توت خشک، میوه‌ها و آجیل استفاده کنید. پس از مصرف یک وعده کامل شما احساس سیری خواهید داشت اما برای این‌که روند کاهش وزن خود را بهبود ببخشید، بهتر است از قرص چربی سوز استفاده کنید تا به طور کامل متوجه تغییرات وزنی خود شوید. بر روی بسته‌بندی ماست مصرفی دقت ویژه‌ای داشته باشید؛ نشاسته یا ژلاتین، کنسانتره پروتئین آب پنیر، نشاسته غذایی اصلاح شده از جمله مواردی هستند که می‌توانند رژیم غذایی لاغری شما را مختل کنند.

مصرف برخی از انواع ماست‌ها می‌تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند؛ ماست یونانی به دلیل پروتئین بالا و غلظت بیشتر نسبت به ماست‌های معمولی، می‌تواند بر روی کاهش وزن شما موثر باشد. غلظت و حجم بالای پروتئین ماست یونانی باعث ایجاد حس سیری طولانی مدت در شما خواهد شد. البته توجه به این نکته نیز لازم است که اطلاعات روی ماست یونانی باید به دقت بررسی شود زیرا حجم زیاد نشاسته و خامه افزوده می‌تواند باعث افزایش وزن افراد شود. سعی کنید از ماست‌های یونانی و چکیده طبیعی و کم کالری استفاده کنید.

ماست

آیا مصرف ماست می‌تواند باعث چاقی من شود؟

حال که درباره مزایای مصرف ماست برای لاغری و کاهش وزن نوشتیم، جالب است بدانید که گاهی همین ماست محبوب و رژیمی باعث افزایش وزن افراد خواهد شد. اگر ماست را با هدف کاهش وزن و لاغری می‌خورید، بهتر است به نکات مطرح شده زیر دقت کنید.

این احتمال وجود دارد که افراد، ماست را به عنوان یک وعده یا میان‌وعده کامل در نظر بگیرند. در این شرایط عسل، غلات، آجیل و میوه‌ها را به وعده غذایی خود اضافه می‌کنند. شاید فکر کنید که این مواد طبیعی و سالم هستند اما باید بدانید که کالری زیادی دارند و اگر به منظور کاهش وزن از این ترکیبات استفاده می‌کنید، بهتر است کالری مصرفی آنها را در نظر بگیرید.

برخی افراد از ماست‌های کم‌کالری استفاده می‌کنند؛ ماست‌های کم‌کالری زمانی می‌توانند خوب باشند که پروتئین بالایی داشته باشند. حتما به بسته بندی ماست مصرفی خود دقت کنید زیرا معمولا ماست‌های کم کالری، پروتئین کمی دارند و باعث سیری طولانی‌مدت شما نخواهند شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که محصولی را انتخاب کنید که کالری کمی داشته اما حاوی 12 تا 15 گرم پروتئین باشد که تا وعده غذایی بعدی سیر بمانید.

اگر مصرف ماست‌های کم چربی را در برنامه رژیم غذایی خود قرار داده‌اید، حتما به این موضوع دقت کنید که احتمال آن زیاد است که این محصولات قند زیادی داشته باشند تا طعم ماست را تقویت کنند. چربی و قند زیاد می‌تواند رژیم لاغری شما را مختل کند پس حتما به هر دو گزینه دقت کنید که میزان موجود در ماست مصرفی شما بیش از اندازه مشخص شده برای کاهش وزن نباشد.

زمان مصرف ماست به انتخاب شما بستگی دارد. تفاوتی ندارد که شما ماست را در کدام ساعت از شبانه‌روز مصرف می‌کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از ترکیب غلات، آجیل یا میوه‌ها با ماست مصرفی خود، بین صبح تا ظهر بهره بگیرید تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید. همچنین هر ساعت از روز که احساس گرسنگی کردید، می‌توانید از ماست به عنوان یک میان‌وعده کامل و سالم استفاده کنید. حتما دقت کنید که ماست انتخابی شما نباید چربی و قند بالایی داشته باشد. بهتر است از محصولی استفاده کنید که پروتئین بالا و پروبیوتیک‌های فعال داشته باشد.

کلام پایانی

یک پرسش رایج در میان عموم مردم وجود دارد و آن سوال این است که «آیا مصرف ماست باعث کاهش وزن می‌شود؟». باید بگوییم که پاسخ به این سوال به محصول انتخابی شما بستگی دارد. اگر شما از ماست‌های کم چربی با قند پایین استفاده می‌کنید که پروتئین بالایی نیز دارند، این محصولات می‌توانند باعث کاهش وزن شما شوند. در حقیقت پروتئین بالا باعث ایجاد حس سیری طولانی‌مدت می‌شود و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش وزن افراد شود. همچنین وجود پروبیوتیک‌های مفید، عملکرد هضم و گوارش افراد را بهبود می‌بخشد و همین موضوع می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

پیشنهاد ما به شما این است که یک ماست سرشار از پروتئین، کم چربی و کم قند را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید تا هر زمان که احساس گرسنگی کردید، از آن بهره بگیرید. افزودنی‌های مجاز و کم کالری را به ماست انتخابی خود اضافه کنید و به عنوان یک وعده یا میان‌وعده سالم و کامل از مصرف آن لذت ببرید. کاهش وزن، یک اقدام عجولانه نیست پس برای دستیابی به آن صبور باشید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.