۰ نفر

راهنمای خرید و چاپ لیبل شیرینگ

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۰
کد خبر: 658783
راهنمای خرید و چاپ لیبل شیرینگ

بسته بندی های حرارتی از پر مصرف ترین بسته بندی ها برای مواد غذایی و کالاها به حساب می آیند که یکی از مهمترین آنها که بیشتر به عنوان لیبل یا روکش مورد استفاده قرار می گیرد، لیبل شیرینگ است که با نام شیرینگ پی وی سی نیز شناخته شده است.

لیبل شیرینگ چیست؟

همانگونه که میدانید پوشش دهی توسط یک لایه نازک به کمک حرارت و انقباض این لایه، شیرینگ کردن نام دارد.

امروزه برای تبلیغ و معرفی بهتر محصول و به جای استفاده از رول های نایلون شیرینگ ساده، از لیبل شیرینگ حرارتی برای بسته بندی چند محصول مجاور هم و همچنین چند محصول به صورت پک شده کنار یکدیگر و همچنین بسته بندی تکی محصولات استفاده میشود.

با خاصیت جمع شوندگی و چاپ پذیری بالا، این لیبل ها به ظروف پلاستیکی ساده یکبار مصرف ظاهری بسیار زیبا بخشیده و امکان درج اطلاعات و افزایش فروش را ایجاد می کنند.

انواع لیبل شیرینگ :

  • Neck فقط درب برای پلمپ کردن درب ظروف مورد استفاده قرار میگیرد که در این حالت غلاف تنها به دور درب محصول پیچیده شده و پس از هدایت از تونل حرارتی دستگاه شرینگ پک، درب کالا مهر و موم میشود.
  • Middle وسط پر استفاده ترین نوع از لیبل های شیرینگ میباشد، که معمولا از این مدل برای درج مشخصات کالا و نقش و نگار طراحی شده استفاده می گردد و جنبه محافظتی از کالا ندارد. از طریق این نوع شیرینگ می توان به بطری های تک رنگ و ساده جلوه و زیبایی خاصی داد.
  • Multi pack بسته بندی چندتایی که از این روش به منظور بسته بندی چند محصول به صورت پک یا بسته های چند تایی استفاده میشود، و در این روش معمولا بر روی خود بطری یا ظروف به صورت تکی برچسب معرفی کالا و مشخصات چسبانده می شود.
  • Full body تمام بدنه که در این نوع شیرینگ، تمام بدنه ظرف و بطری بصورت سرتاسری پوشش داده میشود. بسیاری از ظروف شیشه ای و بطری ها با همین روش بسته بندی میشوند.
  • Full body and cop تمام بدنه و درب که در این نوع شیرینگ، پس از حرارت دهی تمام بطری داخل غلاف پیچیده شده و غلاف به اندازه تمام بطری بریده و درب آن را نیز در بر میگیرد و یک بسته بندی لوکس را تشکیل میدهد.

راهنمای خرید و چاپ لیبل شیرینگ

کاربردهای لیبل شرینگ

به زبان ساده تر این محصول، همان روکش و برچسب روی بدنه ظروف مختلف و پلمپ درب بطری ها میباشد که بدلیل صرفه اقتصادی آن،  یکی از روش های معرفی برندها میباشد که بسیار هم رایج است.

از آنجا که بسته بندی یک محصول، هویت آن را مشخص می کند پس برای معرفی هر چه بهتر یک محصول میتوانید از این نوع شیرینگ برای ایجاد ظاهری زیبا و شکیل برای محصولات مختلف استفاده نمایید.

برای بسته بندی بطری ها از دو نوع شیرینگ استفاده می شود:

  • شیرینگ درب بطری که با استفاده از حرارت و خاصیت جمع شوندگی، بعنوان غلاف درب بطری عملیات پلمپ و بسته بندی انجام می شود.
  • شیرینگ بدنه بطری (روکش) که در یک روش به صورت لیبل برای قسمتی از بدنه و در روش دیگر به عنوان روکش برای تمام بطری مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین این نوع بسته بندی علاوه بر صنایع غذایی، در بسته بندی های بهداشتی و دارویی نیز بسیار پر کاربرد است.

راهنمای خرید و چاپ لیبل شیرینگ

نحوه کار دستگاه شیرینگ

شیرینگ کردن توسط دستگاه شیرینگ پک انجام میشود، بدین صورت که محصول به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینک هدایت شده، سپس مقداری از فیلم شیرینگ به دور محصول پیچیده میشود، محصول در کوره عبور داده شده و دمیده می شود تا نرم و پخته شود.

در انتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند، تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شیرینگ خشک شود تا به خوبی منقبض و دور محصول محصور شود.

طراحی و چاپ لیبل شیرینگ

یکی از دلایل اصلی برای استفاده از لیبل شیرینگ قدرت چاپ پذیری بالای آن است که امکان درج اطلاعات و مشخصات برند را بر روی بسته بندی فراهم می کند.

انواع روش های چاپ روی پلاستیک شیرینگ عبارتند از :

  • چاپ فلکسو سیلندر مرکز که به عنوان یک چاپ همه کاره شناخته میشود زیرا بر روی اکثر مواد اولیه قابلیت چاپ دارد اما بیشتر برای فیلم های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش امکان ایجاد هر طرح یا تصویری با بالاترین کیفیت وجود دارد.
  • چاپ هلیوگراور که پر جزئیات ترین تصاویر با کیفیت بسیار بالا بر روی فیلم های پلاستیکی چاپ میشوند.

راهنمای خرید و چاپ لیبل شیرینگ

دارما بسپار نگار در صورت نداشتن طرح بسته بندی، میتواند طراحی نمونه مد نظر شما را با همکاری مجرب ترین طراحان چاپ و بسته بندی برعهده بگیرد.

هزینه نهایی چاپ به صورت مستقیم به طرح و تعداد رنگ های موجود در آن بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع و دریافت قیمت چاپ، طرح خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل برای ما ارسال کنید تا قیمت دقیق چاپ و زمان تحویل آن به شما اعلام شود.

تولید لیبل شیرینگ در ابعاد و ضخامت دلخواه

اغلب سفارشات پر تکرار شیرینگ pvc در ابعاد اختصاصی با ضخامت های ۱۲ تا ۶۰ میکرون می باشند.

خط تولید بسپار نگار امکان تولید این لیبل را با ضخامت های اختصاصی با توجه به نیاز مشتریان عزیز دارد. همچنین هر گونه سفارش سازی برای تولید یک بسته بندی خاص و منحصر به فرد نیز پذیرفته و قابل اجرا میباشد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.