۰ نفر

جذاب‌ترین کارها در سفر قشم چیست؟

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 491916
جذاب‌ترین کارها در سفر قشم چیست؟

جزیره منحصر بفرد خلیج فارس، از بزرگترین ژئو پارک های خاورمیانه است. دیدنی های جزیره متنوع و منحصربفرد است. امروزه سیل گردشگران به این منطقه، نشان از شگفتی های بی نظیرش دارد. اگر قصد سفر به بزرگترین جزیره ایران دارید، آیا می دانید جذاب ترین کارها در سفر قشم چیست؟

قایق سواری جنگل حرا

تصور کنید در یک جنگل تودرتو وسط دریا قرار دارید و با قایق در حال گشت و گذار در هوای دلچسب هستید. فقط در جزیره قشم می توانید وارد جنگل های دریایی بی نظیر شوید. حرا نوعی درخت مختص دریاهای شور است. شگفتی درخت حرا این است که می تواند آب شور را به آب شیرین تبدیل کند. اینجا زیستگاه انواع گونه های جانوری و پرندگان مهاجر است که بی اعتنا به قایق ها، در گوشه و کنار درختان آنها را خواهید دید. بلیط هواپیما تهران قشم معمولا در اوایل زمستان ارزانتر است. مدت پرواز بین تهران به قشم با توجه به موارد متعددی مثل وضعیتی آب و هوایی ممکن است تغییر کند. پرواز تهران به قشم در روزهای متعددی که در همین صفحه مشاهده می‌کنید در دسترس مسافران است و هواپیمایی‌هایی گوناگونی ارائه دهنده خدمات پرواز تهران به قشم هستند که شما می‌توانید با فیلتر کردن هر هواپیمایی در این صفحه تنها پرواز تهران به قشم آن ایرلاین را مشاهده کنید.

ق

نمایی دیدنی از جنگل حرا

لنج سازی جزیره

منظره دریای جنوب با لنج های بومی حس و حال دیگری دارد. ناخدایان قشمی سالهاست با لنج های چوبی، در اقیانوس ها از هند تا آفریقا سفر می کنند. تجارت کالا و صید ماهی از گذشته با همین لنج ها انجام می شود. هنر لنج سازی، میراث مردمان قشم است که قرن ها ادامه داشته است. لنج ها انواع مختلفی دارند مانند جالبوت، شوعی و سمعه که به اندازه و کاربردش بستگی دارد. ساخت لنج کار سختی است و حدود دو سال زمان می برد تا استادکاران، کشتی را تمام کنند. این تلاش زیاد به زحمتش می ارزد چون که هر لنج یک قرن کار می کند. شما در سفر به قشم کارگاه های بزرگ روباز لنج سازی را می بینید. می توانید از زیر و بم این سازه های بزرگ از نزدیک دیدن کنید. با زیبایی لنج های قشم عکس بگیرید و خاطره بسازید.

قق

لنج های بومی در جزیره قشم

خوربس غار باستانی قشم

زیبایی طبیعت قشم را با دور زدن در جزیره بیشتر لمس خواهید کرد. در قشم غار کاملا منحصربفرد و باستانی خوربس قرار دارد که برخی قدمت آن را به دوران مادها یا ساسانیان نسبت می دهند. این غار دستکند در دل صخره ها کنده شده است. وقتی وارد آن می شوید، به گذشته های دور سفر می کنید. روزگاری این محل کاربرد آیینی داشته است که با حضور در این فضا، رازآمیز بودنش را متوجه می شوید. در غار خوربس نقوش اساطیری زیادی بر دیواره ها خواهید دید که جدید هستند. بلیط قشم در فصول گرم ارزانتر است. قشم یکی از زیباترین جزایر هرمزگان می باشد. جزیره ی قشم به دلیل وجود بناهای تاریخی و مناطق گردشگری فراوان سالانه تعداد بسیار بالایی از توریست های خارجی و داخلی را به خود جذب می نماید این جزیره دارای معادن بسیار زیادی می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از : معدن سنگ لاشه قشم ، معدن سنگ لاشه تلمبر و معدن نمکدان .جزیره ی قشم دارای هفده میدان نفت و گاز بوده است.

چاهکوه

برای دیدن عجیب ترین مناظر سنگی به تنگه چاهکوه بروید. این دره کم عرض که حاصل فرسایش باد و باران، از شگفتی های قشم است که از پدیده های نادر ژئوپارک جزیره است. کافیست زمانی کوتاه در این دره قدم بزنید تا انواع فرم و رنگ سنگها، شما را غافلگیر کند. شک نکنید که عجیبترین عکس های قشم را در چاهکوه خواهید گرفت. در همین نزدیکی اقامتگاه بومگردی برای شبمانی نیز در دسترس است. پس با لذت و آرامش از چاهکوه لذت ببرید.

ققق

تنگه چاهکوه جزیره قشم

سوغات بومی قشم

یک از کارهای لذت بخش در سفر خرید سوغات است. همیشه برای خرید سوغات سروقت بازارهای بومی و قدیمی بروید. قشم انواع مختلف سوغات و صنایع دستی دارد. به جای خرید کالاها و لوازم خارجی در قشم، از صنایع دستی دریایی برای دوستان و آشنایان سوغات ببرید. قشم نانهای خوشمزه ای دارد که شاید مزه نکرده باشید. مانند نان تموشی که با چاشنی خوشمزه مهیاوه طعمدار می شود. شما می توانید محصولات حصیری دستباف که دوام بالایی دارند، بخرید. یادتان نروید از انواع ادویه های معطر و رنگارنگ سوغات ببرید. اگر می خواهید یک سوغات ناب هم بخرید، از گلیم های خوش نقش و بومی قشم غافل نشوید.

سخن آخر

قدم اول سفر به قشم، تهیه بلیط است. پس اول تاریخ بلیط خود را قطعی کنید و از سایت تریپ مناسب ترین قیمت ها را جستجو کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.