۰ نفر

قیمت روز خودرو (۹۹/۹/۱۷)

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 487948
قیمت روز خودرو (۹۹/۹/۱۷)

یکی از نمایشگاه‌داران خودروهای خارجی در منطقه عباس‌آباد پایتخت گفت: در چند روز گذشته قیمت خودروهای خارجی بر مدار ثبات قرار داشته و تغییر خاصی در قیمت‌ها رخ نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا این نمایشگاه‌دار خودرو، تغییر قیمت خودروهای خارجی را متأثر از روند قیمتی خودروهای داخلی توصیف کرد و افزود: تا پیش از تعطیلات کرونایی، افت‌های میلیاردی و بیش از ۳۰ درصدی برخی خودروهای خارجی را شاهد بودیم و انتظار می‌رود به دلیل رکود بازار و نبود خریدار، قیمت‌ها باز هم ریزش داشته باشد.

قیمت روز خودرو

بررسی بازار خودروهای خارجی حاکی از قیمت ۲میلیارد تومانی سانتافه است که در حدود ۴۰روز پیش تا ۳.۱میلیارد تومان هم قیمت خورده بود. همچنین اکنون فولکس تیگوان مدل۲۰۱۷ صفر کیلومتر تا ۳.۵میلیارد تومان قیمت دارد که پیشتر تا حدود پنج میلیارد تومان هم رشد قیمتی داشت. لکسوس ان. ایکس مدل۲۰۱۷ فول نیز که تا پنج میلیارد تومان رشد قیمتی کرده بود، این روزها در ۳.۵میلیارد تومان نیز خریدار ندارد.

بررسی بازار همچنین حاکی از قیمت حدود ۸۰۰میلیون تومانی پژو۲۰۰۸ مونتاژی ایران‌خودرو، ۸۵۰ میلیون تومانی سیتروئن سی۳ مونتاژی سایپا و ۹۰۰میلیون تومان مزدا۳ گروه بهمن است که تا ۴۰روز پیش هر یک تا بیش از ۱.۲میلیارد تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی حاکی است تا آخرین ساعات معاملاتی دیروز، هر دستگاه پراید ۱۳۱ به ۹۴ میلیون تومان، هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۱۰۷ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۱۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۶۲ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۶۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تی پ۲ به حدود ۱۷۰ میلیون تومان رسید.