۰ نفر

بررسی و تحلیل نماد های وب؛

تحلیل سهام «های وب» با نگاهی به انتشار صورت های مالی سال ۱۴۰۰

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۹
کد خبر: 634091
تحلیل سهام «های وب» با نگاهی به انتشار صورت های مالی سال ۱۴۰۰

در آغاز معاملات بورس این هفته، سهام شرکت های وب با رشد ۵.۷ درصدی همراه شد که به نظر می‌رسد علت این استقبال معامله‌ گران، انتشار صورت ‌های سال مالی ۱۴۰۰ شرکت باشد. بر اساس اطلاعات این صورت‌ های مالی، های وب توانسته در سال ۱۴۰۰ سود خالص خود را ۱۴۳ درصد افزایش داده و به هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان برساند. به این ترتیب، سود هر سهم های وب، معادل ۲۱۱ تومان ثبت شد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ سهام شرکت های وب در معاملات بورس  ۱۷اردیبهشت ماه، با استقبال معامله‌گران روبرو شد و توانست صعودی ۵.۷درصدی را ثبت کند. به علاوه، در پایان معاملات این روز، صف خریدی ۱۵میلیارد تومانی برای های وب تشکیل و بیش از ۱۸۰میلیون برگه سهم این نماد دست به دست شد. در حالی که میانگین حجم معاملات یک ماه گذشته های وب برابر تنها۳۰میلیون برگه سهم است. به این ترتیب، ارزش معاملات های وب در این روز از رقم ۱۷۴میلیارد تومان عبور کرد تا این نماد، چهارمین نماد برتر از نظر ارزش معاملات باشد. های وب صعود خود را در روز یکشنبه نیز با رشدی پنج درصدی ادامه داد تا سهامداران خود را به ادامه این روند امیدوار کند.

کارشناسان بورسی، علت توجه بازار به نماد های وب را شرایط مطلوب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ این شرکت می‌دانند. به همین بهانه، به بررسی این صورت‌های مالی می‌پردازیم.

جهش ۱۴۳درصدی سود خالص های وب

بررسی صورت سود و زیان های وب در سال مالی ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که مجموع درآمد ارائه خدمات شرکت با ۵۵درصد رشد به دو هزار و ۶۱۰میلیارد تومان رسیده است. با این وجود، های وب موفق شده که هزینه ارائه خدمات خود را ۱۰درصد کاهش داده و به ۶۲۷میلیارد تومان برساند. به این ترتیب، سود ناخالص های وب با رشد بیش از ۱۰۰درصدی همراه شد و به رقم هزار و ۹۸۴میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب، سود خالص های وب نیز با جهش ۱۴۳درصدی مواجه شد و عدد هزار و ۷۶۰میلیارد تومان را ثبت کرد. این درحالی است که سود خالص های وب در سال گذشته معادل ۷۲۳میلیارد تومان بود. بنابراین سود هر سهم های وب که در سال ۹۹ برابر با ۸۷تومان بود، به ۲۱۱تومان افزایش یافت.

صعود سوددهی های وب در سال ۱۴۰۰، سود انباشته شرکت را نیز از ۶۶۵میلیارد تومان در پایان سال ۹۹، به دو هزار و ۲۴۶تومان در پایان سال ۱۴۰۰ رساند.

در گراف زیر، وضعیت سوددهی های وب در پنج سال گذشته قابل ملاحظه است. بر این اساس، سوددهی های وب از سال ۹۸ در یک روند صعودی قابل قبول قرار گرفته و این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز توانسته این روند را ادامه داده و آن را تقویت کنند. سهامداران این شرکت امیدوارند تا عملکرد بنیادی صعودی شرکت در سال جاری نیز ادامه پیدا کند و به نظر می‌رسد که رشد قیمت روزهای گذشته های وب نیز، نشانی از این امیدواری سهامداران است.

تحلیل سهام «های وب» با نگاهی به انتشار صورت های مالی سال ۱۴۰۰