۰ نفر

امروز در بازار چه گذشت؟

گام بلند بورس، پس از رکود هفت ماهه

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 628927
گام بلند بورس، پس از رکود هفت ماهه

بورس تهران امروز پس از کش و قوس های فراوان در روزهای سال جدید بالاخره با رشد قابل توجهی همراه شد و با جهشی بیش از ۲۶هزار واحدی وارد کانال تاریخی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شد که هفت ماه پیش آن را از دست داده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شاخص کل بورس امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با رشدی ۲۶هزار واحدی معاملات را به پایان رساند. رشد ۲۶هزار و ۶۶۱واحدی که معادل جهشی ۱.۸درصدی است شاخص‌کل را در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۷درصد رشد کرده و وارد کانال ۳۹۷هزار واحدی شد، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به ۶هزار و ۶۸۰میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته یک هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص پرید

بازار سهام تهران امروز با رشدی قابل توجه و امیدوارکننده همراه شد که زمینه ساز خشنودی سهامداران را فراهم آورده است. این صعود مهم و تعیین کننده با لیدری صنایعی مانند نفت و گاز و همچنین ابرسهام شستا در صدر تاثیرگذاری بر شاخص میسر شد.

کارشناسان اعتقاد دارند صنایعی مانند پتروپالایشی ها به دلیل تحولاتی که در بازارهای جهانی رخ داده و همچنین خلاء حاصل از خروج روسیه از بازار انرژی در اروپا، توانسته پرچمدار رشد بازار سهام باشد. این نکته باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران و سلبریتی های بورسی در شبکه های اجتماعی نیز با تمرکز بر سهام پالایشی، سعی دارند تحلیل های خود پیرامون سهم های این خانواده را به مخاطبان ارائه کنند.

البته در این بین خودروسازان نیز وضعیت بسیار خوبی را داشتند که برخلاف ماه های اخیر به نظر می رسد بار دیگر شاهد رشد سهم های پرحاشیه و جنجالی خودرویی خواهیم بود.

با نگاهی به کلیت بازار می توان دریافت که تقریبا هیچ خانواده ای وضعیت نامساعدی نداشته و تنها ۵ سهم از کل شرکت‌های موجود در بازار در صف فروش بودند که این نکته نیز در نوع خود می‌تواند رکوردی جالب و منحصر به فرد تلقی شود.