۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به گروه بیمه و صندوق بازنشستگی در بورس امروز/ بیمه رازی، گل سرسبد بیمه‌ای‌ها

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبر: 512461
نگاهی به گروه بیمه و صندوق بازنشستگی در بورس امروز/ بیمه رازی، گل سرسبد بیمه‌ای‌ها

در معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای بیمه‌ای سرخ‌پوش بودند و «ورازی» تنها نماد از این گروه بود که با افزایش قیمت، کام سهامداران خود را شیرین کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در نوزدهمین روز از اسفند ماه ۹۹، شاخص گروه بیمه و صندوق بازنشستگی، ۴۲۱واحد، معادل ۰.۷درصد افت کرد و عدد ۶۱هزار واحد را رقم زد. با جابجایی حدود ۳۰میلیون برگه سهم نمادهای بیمه‌ای، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به بیش از ۱۶میلیارد تومان رسید. همچنین امروز گروه بیمه و صندوق بازنشستگی، با خروج ۱۴میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شد.

روز تلخ نمادهای بیمه‌ای

بیمه کوثر (کوثر) در تمام زمان معاملات امروز با صف فروش همراه بود. قیمت آخرین معامله کوثر به ۱۴,۵۴۱ریال رسید که نشان از افت دو درصدی آن دارد. همچنین ذوب با ۰.۶درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۱۴,۷۴۷ریال آغاز خواهد کرد. امروز کمی بیش از یک میلیون برگه سهم ذوب خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۴۱درصد سفارشات خرید و همه سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به حدود ۱۵میلیارد تومان رسید و یک میلیارد تومان پول حقیقی از این سهم خارج شد.

بیمه تجارت نو (بنو) با افت ۰.۱درصدی، قیمت پایانی ۳۵,۴۵۹ریال را به ثبت رساند. همچنین بنو که کار خود را با صف فروش آغاز و به پایان رساند، با  ثبت قیمت آخرین معامله ۳۴,۷۷۱ریالی، دو درصد افت کرد. امروز تنها ۴۲هزار برگه سهم ذوب رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به ۱۴۰میلیون تومان رسید. سهامداران حقیقی بنو، همه سفارشات خرید و فروش این نماد را یه ثبت رساندند.

روند معاملات بیمه پاسارگاد (یپاس) نیز مشابه کوثر و بنو بود و این نماد با صف فروش ۶میلون برگه سهمی، افت ۰.۸درصدی را رقم زد و عدد ۷۰,۸۲۲ریال را برای قیمت پایانی ثبت کرد. قیمت آخرین معامله بپاس نیز با دو درصد افت به عدد ۶۹,۹۵۰ریال رسید. با جابجایی ۵۲۰هزار برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به سه میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان رسید. همچنین، تغییر مالکیت بیپاس، معادل دو میلیارد تومان به نفع حقوقی‌ها رقم خورد.

بیمه رازی، تنها نماد بیمه‌ای مثبت امروز

سهام بیمه رازی (ورازی)، در بازار پایه زرد فرابورس خرید و فروش می‌شود، تنها نماد سبزپوش گروه بیمه‌ای در معاملات امروز بود. ورازی پس از معاملاتی متعادل در نهایت با ۱.۱درصد رشد، قیمت ۹,۱۰۱ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم بزند. همچنین ورازی با ۴.۱درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۹,۳۶۹ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات ورازی به ۲۵میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از ۲۴میلیارد تومان رسید. همچنین فملی خروج دو میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود.

گفتنی است امروز بیمه رازی، در اطلاعیه‌ای از تصویب افزایش سرمایۀ ۸۳۹درصدی شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها توسط هیات مدیره خبر داد.