۰ نفر

نماینده تهران در مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

مدیریت صحیح تاثیر خروج آمریکا از برجام را کم می کند/ بی تاثیر بودن تحریم ها بر اقتصاد شعار تو خالی است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 272406
مدیریت صحیح تاثیر خروج آمریکا از برجام را کم می کند/ بی تاثیر بودن تحریم ها بر اقتصاد شعار تو خالی است

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه بی تاثیر بودن خروج آمریکا از برجام و برقراری دوباره برخی تحریم ها شعار توخالی است، گفت: در این شرایط آنچه که می تواند اثرات منفی این موضوع را کم کند، مدیریت صحیح و اصولی در داخل کشور است.

اقتصاد آنلاین – المیرا اکرمی؛ عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین در مورد خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم اظهار داشت: اینکه بگوییم خروج آمریکا از برجام و بازگشت دوباره برخی تحریم ها تاثیری بر اقتصاد ندارد، شعاری تو خالی است و مردم هم به این موضوع واقف هستند.

هاشم زایی در ادامه افزود: زمانی که نفت بفروشیم اما نتوانیم پول آن را وارد کشور کنیم و دور زدن تحریم ها 10 تا 12 درصد هزینه داشته باشد، اینکه بگوییم اعمال دوباره تحریم ها هیچ تاثیری ندارد، شعار است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مدیریت داخلی مهم تر از هر موضوعی است، گفت: در زمان جنگ تحمیلی حدود 7 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم اما با همین درآمد هم کشور و هم جنگ اداره میشد، اما زمان دولت قبلی شاهد بودیم که با 600 تا 700 میلیارد دلار درآمد هم، مسئولان وقت نمی توانستند کشور را اداره کنند و حالا هم اگر نتوانیم با 100 تا 120 میلیارد دلار درآمد، کشور را اداره کنیم نشان دهنده ضعف مدیریت داخلی است که قطعا تاثیرات خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره برخی تحریم ها را بیشتر می کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در کشور ما تصمیمات اجرایی هم هزینه تحمیل می کند و بنابراین باید مدیران این هزینه ها را بپذیرند و جسارت لازم برای تصمیم گیری داشته باشد.

هاشم زایی با تاکید بر اینکه قطعا خروج آمریکا از برجام و اعمال برخی تحریم ها بر اقتصاد کشورمان تاثیر دارد، اما باید این تاثیر را کم کنیم، گفت: اگر خروج آمریکا از برجام را به درستی مدیریت کنیم و اروپا، چین و روسیه هم به عهد خود پایبند باشند، تاثیر منفی این موضوع کمتر می شود ولی اگر عملکرد ما و عملکرد این کشورها منجر به آسیب بیشتر به برجام شود، قطعا اثر منفی بر اقتصاد خواهد داشت.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در مورد اقدامات دولت برای مدیریت بازار ارز هم گفت: دولت تصمیم به مدیریت و کنترل بازار ارز دارد، اما اعتقادم این است که تیم اقتصادی دولت قدرت این کار را ندارد. درست است که کار باید کارشناسی باشد ولی اجرای تصمیم، نیاز به جسارت دارد که متاسفانه این جسارت در تیم اقتصادی دولت دیده نمی شود.