۰ نفر

رییس کمیسیون عمران در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

افزایش ۱۳.۸درصدی سفرهای نوروزی/ سفرهای خارجی ۴۰درصد رشد داشت

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 262897
افزایش ۱۳.۸درصدی سفرهای نوروزی/ سفرهای خارجی ۴۰درصد رشد داشت

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در زمان سفرهای نوروزی گفت: با وجود افزایش حدود ۱۴ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته، وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی در ارائه خدمات به مسافران داشته اند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی، محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به حضور مسئولان دستگاه های مرتبط با طرح نوروزی در جلسه عصر یکشنبه کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در این جلسه مسئولان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور،  بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، سازمان‌های برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، بیمه مرکزی و جمعیت هلال احمر گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد سفرهای نوروزی به اعضای کمیسیون عمران مجلس ارائه دادند. 

رضایی کوچی در ادامه افزود: بر اساس گزارش دستگاه های مسئول در نوروز 97 میزان سفرها 13.8 درصد افزایش یافت اما در مجموع از سوی دستگاه های ذی ربط خدمات مناسبی به مسافران نوروزی ارائه شده و عملکرد نهادهای مسئول قابل قبول به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش مسئولان دستگاه های مربوطه، مازندران، گیلان و اصفهان بیشترین میزان تردد مسافران نوروزی را داشته اند، گفت: در نوروز امسال میزان مسافرت با استفاده از خودروهای شخصی افزایش داشته و در مقابل استفاده از ناوگان حمل و نقل و عمومی کاهش داشته است.

رضایی کوچی در ادامه افزود: طبق گزارش های ارائه شده به کمیسیون عمران مجلس، در نوروز امسال 58 درصد حمل و نقل عمومی مسافران با استفاده از اتوبوس های بین شهری انجام شده است.

به گفته نماینده مردم جهرم در مجلس طبق گزارش های ارائه شده از سوی دستگاه های مسئول، در نوروز امسال میزان سفرهای خارجی هم افزایش 40 درصدی در مقایسه با نوروز 96 داشته است.

رضایی کوچی با اشاره به افزایش 5 درصدی تعداد جانباختگان حوادث جاده ای در نوروز امسال گفت: افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز 97 بار دیگر این موضوع را یادآوری می کند که باید علاوه بر فرهنگ سازی، بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شود و علت بالا بودن میزان تصادفات جاده ای به طور دقیق مشخص شود.

رییس کمیسیون عمران  مجلس با بیان اینکه افزایش سفرهای نوروزی و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مسافران، موجب افزایش میزان تصادفات در نوروز 97 شد، اظهار داشت: حجم بالای ترددها در جاده‌های کشور و تعداد بالای خودروهای شخصی، اتوبوس، کامیون و تریلی در جاده‌ها ایجاب می کند که کنترل جاده ها با استفاده از  روش‌های سنتی را کنار بگذاریم و تمام جاده‌های کشور را به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز کنیم.