۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سرنوشت فارغ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟ / انتظار دانش‌آموختگان کشاورزی چیست؟

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 284789
سرنوشت فارغ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟ / انتظار دانش‌آموختگان کشاورزی چیست؟

فردا تهران به استقبال از پنجمین دوره انتخاب اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ساعت 8 صبح روز جمعه 22 تیر ماه امسال سالن والیبال خیابان حجاب تهران شاهد حضور هزاران دانشآموخته کشاورزی عضو سازمان (درمقاطع مختلف تحصیلی) خواهد بود. 

با توجه به آمار 32 هزار نفری اعضاء سازمان نظام مهندسی استان تهران (تهران و 16 شهر و شهرستان) تعداد 6 هزار نفر از این اعضاء به دلیل واریز حق عضویت، حق رأی دادن به کاندیدها را دارند. 

جالب توجه اینکه بیش از نیمی از اعضاء نظام مهندسی استان تهران را خانم ها تشکیل میدهند و این آمار چشمگیر خانم مهندسها باعث شده تا برخی ائتلاف ها 2 کارشناس خانم را در لیست خود قرار دهند. 

در حال حاضر 4 ائتلاف با تبلیغات و اطلاع رسانی و معرفی افراد لیست خود، اقدام به ارتباطات گسترده با اعضاء سازمان و تشویق آن‌ها به حضور در انتخابات پنجمین دوره نموده‌اند. 

نارضایتی اعضاء سازمان از عملکرد دوره قبل و بورکراسی حاکم بر آن، کندی روند صدور مجوزها و بی‌توجهی به حفظ منافع حرفهای و صنفی اعضاء، عدم تخصیص تسهیلات و وام به میزان مورد نیاز و... موجب کم شدن اقبال اعضاء به سازمان شده است و مشارکت‌کنندگان در انتخابات امید دارند شورای پنجم بتواند تغییرات اساسی در سازمان ایجاد کند. 

کارشناسانی که در مراسم انتخابات جمعه با آراء خود اعضاء شورای نظام مهندسی را انتخاب می کنند انتظار دارند که نیروهای جوان و متخصص عضو در اجرای طرح های کشاورزی به کار گرفته شوند و بورکراسی غیرضروری و مراجعات مکرر و استعلام های بی مورد اخذ پروانه با هدف روان سازی صدور پروانه ها حذف و زمان اعتبار پروانه ها به 8 سال برسد تا موجب امیدواری فعالان کشاورزی شود. 

اعضاء معتقدند دانش آموخته کشاورزی استحقاق کسب درآمدی در سطح یک مهندس برق، مهندس کامپیوتر و مهندس ساختان را دارد و ارتقاء منزلت اجتماعی و هویت شغلی و حرفه ای اعضا و دفاع از حقوق صنفی، رفاهی و اجتماعی اعضاء با فعال سازی فرصت های معطل و مغفول سازمان به عهد منتخبین دوره پنجم است. 

مهندسی سازی کشاورزی توسعه دانش در مزارع (باغات، اراضی، دامپروری‌ها، شیلات و آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و...) یکی از ضرورت های توسعه پایدار کشاورزی است که باید توسط منتخبین مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد و کسب و کارهای نو ایده های جدید و درآمدزا، با توسعه ارتباطات بین‌المللی و اعزام اعضاء به نمایشگاه‌ها و بازدیدهای خارج از کشور و تأمین بخشی از هزینه‌های سفر توسط نظام مهندسی موجب ایجاد بازار کار جدید برای اعضا شود. 

انتظار دیگر رأی دهندگان این است که درخواست های آن‌ها در مورد صدور پروانه با هدف کسب و کار جدید مورد حمایت جدی نظام مهندسی قرار گرفته و وام های کم بهره 6 و 8 درصد به آنان تعلق گیرد. 

به نظر می رسد برآورده کردن این خواسته ها با تقویت ندای کشاورز و صدای بهره برداران توسط نظام ارتباطی و رسانه ای ممکن باشد که در این صورت ائتلاف هایی که اعضاء رسانهای اثرگذار داشته باشند می توانند صدا و انتظارات بهره برداران و فعالان عضو سازمان نظام مهندسی را به گوش آنان رسانده و مطالبات آن‌ها را پیگیری نمایند.