۰ نفر

کاندید شهرداری تهران؛

استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در شهرداری/ توجه به پدافند غیرعامل برای پوشش بحران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 269313
استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در شهرداری/ توجه به پدافند غیرعامل برای پوشش بحران

کاندید شهرداری تهران گفت:پس از بحران و عدم توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های زیرساختی از چالش های ایمنی و مدیریت بحران است.

به گزارش اقتصادآنلاین، افشانی گفت: قرارداد 630واگن تا امضای نهایی با فاینانس خارجی نزدیک به 800میلیون یورو تدوین شده است و قرار است 630واگن ساخته شود. تنها مدیری می تواند در حوزه مسئولیت خود موفق باشد که به قوانین آن حوزه اشراف داشته باشد. امروز بهترین ارتباط ممکن بین سازمان برنامه بودجه، سازمان مالیاتی و بنده وجود دارد. بخش عظیمی از کارهای شهر هم از طریق ارتباط انجام می شود. تا کنون هم طرحی ندادم که دولت با  آن مخالف باشد. این فرصتی برای تهران است.

وی به جلسه نوسازی دولت اشاره کرده و گفت: به آقای روحانی گفتم شما که می خواهید صرفه جویی در سوخت کنید اولویت را به اتوبوس های شهری بدهید زیرا آلایندگی زیادی دارند و رضایت مردم در پشت آن وجود دارد. اتوبوس ها اولویت اول است و طبق این طرح باید 5هزار اتوبوس نوسازی شود. ما نیاز داریم بین دولت و شهرداری ارتباطی تنگاتنگ ایجاد کنیم. 33درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها تعلق دارد.

5

این گزینه تصدی گری شهرداری افزود: یکی از معضلات اصلی شهر، مسئله عدم همزمانی طرح شهرسازی و طرح ترافیک است. با پیگیری فراوان در کمیسیون زیربنایی تصویب شد که منبع به طور همزمان انجام شود. 30سال با این مسئله درگیر بودیم و همدیگر را نقض می کردند. ما در ساخت توسعه پایدار شهری، فقط ساخت ساختمان را می بینیم. بیش از 10سال ثروت مردم بلااستفاده می ماند در حالی که اگر آگاهی وجود داشته باشد پروژه ها یکی پس از دیگری ساخته می شود، نه همه پروژه ها را با با یکدیگر شروع کنیم و سالیان سال طول بکشد.

ث343

افشانی با بیان این که باید سیستم مدیریت کیفیت را در شهر مستقر کنیم، تاکید کرد: با این سیستم می توان کنترل کرد که هزینه ها نسبت به پیشرفت پروژه انجام شود.

وی به آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرده و گفت: چالش های حوزه فرهنگی و اجتماعی تکدیگری، زباله گردها، کودکان کار، طلاق و... است. بنابراین باید نقش تهران را در رویدادهای فرهنگی جهانی و بین المللی تقویت کنیم، سکونت های غیررسمی تهران و حاشیه تهران را سامان دهیم و سطح مشارکت فرهنگی را هم ارتقا دهیم. این ذهنیت وجود دارد که فساد در سازمان ها و نهادهای عمومی وجود دارد. برای این که بتوانیم این ذهنیت را تغییر دهیم باید مردم کاملا مطلع باشند که در شهرداری چه می گذرد. باید نشاط را گسترش دهیم. این دو مسئله می تواند چالش های اجتماعی را کاهش دهد.

2

وی تاکید کرد: سهم شهرداری ها را به 50درصد ارتقا دادیم. در تمام کمیسیون های مجلس هم تصویب شده است. این یکی از راه های افزایش درآمد است که باید دنبال کنیم. دومین قدم باید هزینه پروژه ها را بررسی کنیم. ما پول کلانی در بانک توسعه اسلامی یا بانک توسعه آسیایی داریم و این منبع عظیمی است که باید به آن توجه و از تسهیلات آن استفاده کنیم.

افشانی در شهرداری چند برابر آنچه که باید نیروی انسانی دارد، افزود: بر چه اساسی ارتقا شغلی می دهیم و مدیران را انتخاب می کنیم؟ مگر دولت و شهرداری خیریه است؟ باید طوری کار کنیم که شهرداری لاغر شود اما اشتغال افزایش یابد. من در استانداری استان فارس، سعی کردم زنان در جلسات باشند و حالا دو مدیرکل قوی زن در استانداری فعالیت می کنند.

4

وی مدیریت بحران اشاره کرده و گفت: ایمن نبودن ساتار فیزیکی و کالبدی شهر و ساختمان های بافت فرسوده، نبود اورژانس هوایی (با وجود 10میلیون جمعیت)، کمبود فضا و امکانات مناسب برای رفع نیازهای بازماندگان پس از بحران و عدم توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های زیرساختی از چالش های ایمنی و مدیریت بحران است.

 اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع برنامه‌های محمد علی افشانی سوالاتی را مطرح کردند:

-زهرا صدراعظم نوری:

شهر تهران چالش‌های متعدد دارد، چالش محیط‌زیست یکی از چالش‌های جدی است

امروز وضعیت محیط‌زیستی شهر تهران به عنوان کلان شهر پایتخت و منطقه قابل دفاع نیست. شما چقدر از تهران شناخت دارید در فرمایش‌هایتان اصلا از تهران صحبت نکردید،چقدر تهران را میشناسید؟

تهران نیازمند خلاقیت و نوآوری است، من خیلی خلاقیتی در برنامه شما ندیدم.استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی بارها برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده اینها جیزای جدید نیست و رویکرد خلاقانه‌ای در برنامه شما وجود ندارد.

۲-شما میگویید برای کاهش آلودگی باید موتورسیکلت‌ها را متوقف کنیم،چگونه میخواهید سه میلیون موتور را متوقف کنید؟

۳-چیزهایی که می‌گویید خروجی عملیاتی ندارد .شما می‌گویید شهرداری باید اعمال سختگیرانه بر سازمان محیط زیست داشته باشید شهرداری می‌خواهد چگونه عمل کند که اعمال سختگیرانه محسوب شود؟

همه مسائلی که گفتید در برنامه دوم پنج ساله است و چیز جدیدی در برنامه شما وجود ندارد

 ۶۸هزار نیرو‌ در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند چه میزان از این ظرفیت استفاده می‌کنید و چقدر از بیرون نیرو می‌آورید؟

67

-حسن رسولى:

شما مشهورید به انتصابات خاص، اما نباید با سازمان تک لهجه مواجه باشیم و از بدنه بیشتر استفاده کنید.

من معتقد به رشوه دهی به زنان و جوانان نیستم اما معتقدم باید مسیر تا براى زنان و جوانان آماده کرد.

-ناهید خداکرمى:

قدرت تعامل و چانه زنى مهم است اما همه برنامه هاى شما همه حول این محور است.

شما مشهورید به انتصابات قومى و نزدیکانتان اما در شهردارى چنین رویکردى نباید داشت.

-حجت نظرى:

آقاى رسولى فرمودند ما پیرمردها باید فضا را اماده کنیم براى زنان و جوانان.

اما بر خلاف آقای رسولی که گفت ما پیرمردها باید چه و چه بکنیم من باید بگم شما پیرمردها همین که کاری نکنید و فقط (بروید) کافیست.

به چه نحوی میخواهید میراث مدیریت شهری قبلی یعنی همون بدهکاری هارا تسویه کنید.

جزییات اجرایی برنامه تان را بفرمایید؟! اینکه برنامه هایتان به طور مشخص براى  جوانان و زنان چیست؟

- مجید فراهانی:

مهم ترین مسایلی که شورا با آن رو به روست تعدد دستگاههای تصمیم گیرست که باعث سردرگمی همه شده

برای رفع الودگی هوا دستگاههای متعدد وجود دارد.

مجموعه تحت امر جنابعالی یعنی وزارت کشور چه اقداماتی برای واگذاری امور به شوراها انجام داده است؟

روش ملموس شما برای افزایش درامدهای پایدار شهری چیست؟

- الهام فخارى:

طرح بین الحرمین شیراز در زمان مدیریت شما منجر به از بین رفتن بسیارى از آثار تاریخى این شهر شد، در پایتخت چه برنامه اى براى بافت تاریخى دارید؟

- مرتضی الویرى:

بارها گفتید که در فارس بودم اما براى تهران چه برنامه اى دارید؟

شهردار تهران هم باید مدیر هزینه باشد هم مدیر درآمد. مخصوصا با این حجم بدهى باید مدیر درآمد باشد. حالا با این تعهدات سنگین چه برنامه اى دارید؟

شما الان در خانواده وزارت کشور هستید و این سمت میز یعنى ما، مدیریت شهرى را متفاوت میبینیم، نگرش و دیدگاه شما در مورد اجراى لایحه مدیریت شهرى چیست؟

-زهرا نژادبهرام:

برنامه شما صیانت از باغات و بهسازی محیطی  و استفاده از ظرفیتهای ملی و فراملی را داشت که برای من خیلی ارزشمند بود.

اما برنامه شما تطبیقش با بودجه ۹۷ چگونه است ؟حجم برنامه شما خیلی زیاد بود و‌ آیا این برای ۳ سال است؟

- علی اعطا:

میخواهم بصورت شفاف بدانم از مجموع مدیران و شهرداران مناطق چنددرصد را تغییر میدهید؟

ما تعداد زیادی ساختمانهای ناهنجار در حال تولد داریم با اینها چه می کنید؟

ما پلاسکوهای بالقوه زیادی داریم بیش از ۲۳۰ ساختمان بلند مرتبه که هیچ اطلاعات دقیقی هم از آنها در دسترس نیست درباره ایمن سازی آنها چه خواهید کرد؟

-آرش میلانی:

به عنوان یک مدیر اجرایی چگونه دستگاهای مختلفی که در مسائل موازی کاری دارند را سامان خواهید داد؟

پروژه های عمرانی که فضا و زیست مردم را با خطر مواجه کردند آیا جلوی آنها را می توانید بگیرید؟

بعد از سوالات اعضای شورای شهر تهران افشانی رو به اعضای شورای شهر گفت: آنچه که مد نظر من است، جدای مطالبی شما نیست. برنامه من را مطالعه کنید. عمل گذشته آدم ها بیانگر چیزی است که برآن باور دارند. قدم گذاشتن در راهی که با شورا همراه نباشد، خیانت به میلیون ها نفر است. احساس می کنم ما 22نفر هستید.

وی گفت: شما هم وقتی از من سوال می کنید باید بگویید ما چه کنیم؟ باید به اتفاق بنشینیم و برای آینده شهر تصمیم بگیریم. کسی که به عدالت کمترین ایمان را داشته باشد هیچ وقت رفتار نژادپرستانه از او نمی بینید. من به عدالت ایمان دارم. بخشی از حق تضیع شده خانم ها را به آنها دادیم. مگر 50درصد جمعیت نیستند؟ کجاست سهم مدیریتی آنها؟

افشانی ادامه داد: من در وزارت کشور بیشتر از همه دغدغه شهر را دارم. باید با تعامل کاری کرد که دیگر دستگاه ها وظیفه خود را انجام دهند. منابع خودروهای فرسوده نقد است. زیرا از محل صرفه جویی سوخت تامین می شود. ابتدا از صندوق توسعه ملی پول داده شده و اتوبوس ها خریداری شود و بعد با صرفه جویی این پول به صندوق توسعه ملی بازگردد.

وی تاکید کرد: نگاه من فرد محوری نیست زیرا سیستم مدیریت کیفیت را تعبیه کردم و نگرش من کاملا سیستمی است زیرا سازمانی را نمی توان با نگاه فردی اداره کرد. اگر مدیری می خواهد بداند در سازمان قبلش سری بزند از نگاه کارمندان و مدیران می فهمد که کارنامه او چگونه بوده است. مدیران جمهوری اسلامی نه می میرند نه می روند از پستی به پست دیگری می روند.