۰ نفر

ترمیم حقوق عملیاتی کارکنان سازمان آتش‌نشانی

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲
کد خبر: 246423
ترمیم حقوق عملیاتی کارکنان سازمان آتش‌نشانی

عضو شورای شهر تهران ری تجریش گفت:ایمنی یک نیاز ضروری برای زندگی است و در این مسیر آتش نشانان حافظان ایمنی شهر و قهرمانان نجات زندگی شهروندان هستند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مجید فراهانی(عضو شورای شهر تهران ری تجریش) در سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر در نطق پیش از دستور بیان داشت: آتش نشأنان در مسیر انجام وظیفه، ایثارگری های فراموش ناشدنی شان همیشه در خاطره ها ماندگار است و همه ما یکی از جلوه های ایثار آتش نشانان قهرمان را در پلاسکو دیدیم، و بر ما لازم است تا با استفاده ازظرفیت های قانونی موجود و نظارت بر اجرای مصوبات شورا زمینه های تکریم و حل مشکلات این عزیزان را فراهم کنیم.

وی افزود:برابر بند ب ، تبصره 37 بودجه سال 1396 شهرداری تهران ؛ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی موظف گردیده است به منظور ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی سازمان آتش نشانی جهت اصلاح فوق العاده خاص کارکنان عملیاتی از مرتبه 4 الی 14 خود دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق را بازنگری و پس از تصویب شورای سازمان اجرایی کند.

فراهانی گفت:اکنون در آستانه یازدهمین ماه سال و گذشت 10 ماه از ابلاغ این تکلیف قانونی وضعیت اجرای این مصوبه چگونه است؟ متاسفانه برابر گزارش اجرای تبصره های ارائه شده از سوی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره اجرای این بند تنها پاسخ داده شده است که "تدوین دستورالعمل در دستور کار شورای سازمان قرار گرفته است".

وی افزود:جای سوال است که سازمان آتش نشانی در این مدت چه کرده است؟ اگر این دستورالعمل درباره حقوق آتش نشانان نبود و درباره مدیران بود بازهم به همین میزان به اجرای آن کم توجهی می شد؟

فراهانی بیان داشت:به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ،ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «اجرای هرچه سریعتر بند ب، تبصره 37 بودجه سال 1396 شهرداری تهران» به شهرداری تهران و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تذکر می دهم، و انتظار دارم تا با اجرای این تکلیف قانونی تا پیش از پایان سال 1396 اقدامی عملی در مسیر تکریم آتش نشانان زحمتکش و ایثارگر تهران به سرانجام برسد.