۰ نفر

تصویب ۲فوریت الزام شهرداری به حمایت از زلزله زدگان غرب

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 232824
تصویب ۲فوریت الزام شهرداری به حمایت از زلزله زدگان غرب

دو فوریت الزام شهرداری تهران به حمایت از آسیب دیدگان زلزله غرب کشور با پیشنهاد مجید فراهانی و ۱۴ رای موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ اعضای شورای پنجم شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی شورا به طرح ۲ فوریت الزام شهرداری تهران به حمایت از زلزله زدگان غرب کشور با ۱۴ رای موافق از ۱۹ نفر حاضر در جلسه رای دادند و موافقت خود را با ۲ فوریت این طرح را اعلام کردند.

این طرح با عنایت به آسیب ها و تخریب گسترده غرب کشور به واسطه زلزله پیش آمده و توسط مجید فراهانی به صحن شورا ارائه شد و مقرر شد تا شهرداری تهران تا سقف ۱۰ میلیارد تومان به زلزله زدگان غرب کشور ذیل نظر استانداری کرمانشاه به این امر اختصاص دهد.

براساس این طرح، به شهرداری اجازه داده می شود مبلغی از حقوق کارمندان داوطلب شورا و شهرداری کسر و به زلزله زدگان اختصاص یابد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: شهرداری تهران پس از وقوع زلزله به جهت نوعدوستی وارد عمل شد و ۶۰۰ نفر از نیروهای خود که از مرز مهران و اربعین بازمی گشتند را به مناطق زلزله زده گسیل کرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران اولین نهادی بود که به منظور  امدادرسانی به منطقه اعزام شد.

فراهانی خاطرنشان کرد: هرگونه هزینه کرد در خصوص این بحث باید در کتابچه بودجه شهر دیده شود و چون ردیف بودجه در این خصوص نداشتیم به بررسی سابقه پرداختیم که در این خصوص در سال ۹۱ و ۹۲ و ۹۴ سه مصوبه مشابه برای زلزله در بوشهر و استان آذربایجان شرقی و کمک به مناطق سیل زده لرستان و گیلان داشتیم و منعی برای کمک وجود ندارد.

مرتضی الویری نیز به عنوان مخالف ۲ فوریت طرح گفت: با توجه به ۲ فوریتی این طرح فرصت کافی برای بررسی زیر و بم آن وجود ندارد و ممکن است بعدا از لحاظ قانونی مشکل ساز است و پیشنهاد یک فوریت این طرح می دهم تا به کمیسیون مربوطه برود و بررسی کامل شود.

وی با انتقاد از تعیین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای این امر گفت: این میزان از کجا آورده شده و چرا مثلا بیشتر و یا کمتر این میزان نباشد.

ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران که در غیاب محسن هاشمی ریاست جلسه را برعهده داشت نیز گفت: در وقایع غیرمترقبه حتی کشورهایی که روابط خوبی هم با هم ندارند به کمک هم می شتابند و با توجه به بحث اینکه زلزله بار اول در این کشور نیست اگر از یک فوریت این طرح بکاهیم باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم و معتقدم با کاستن یک فوریت این طرح و بررسی آن در کمیسیون تخصصی نیز تغییر خاصی در آن ایجاد نمی شود.

حسن رسولی دیگر عضو شورا نیز رسولی بر لزوم بازتوانی زلزله زدگان تاکید کرد و در تذکری به شهردار تهران یادآور شد: نجفی پیش از هر اقدامی در کمک به زلزله زدگان غرب کشور باید اجازه این کمک را از شورای شهر اخذ می کرد و قانون باید لحاظ می شد اما با توجه به عمق فاجعه و ضرورت کمک به زلزله زدگان عملکرد شهردار غیرقابل اجتناب بود.

براساس این طرح همچنین شهرداری تهران مکلف شد تا پایان بهمن ۹۶ گزارش عملکرد خود را در این خصوص به شورا ارائه کند.