۰ نفر

اختصاص ۳۰درصد آلودگی هوا به کامیون‌ها

۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 228102
اختصاص ۳۰درصد آلودگی هوا به کامیون‌ها

رییس سازمان محیط گفت:30 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به کامیون هایی است که بالای 10 سال عمر دارند و شب ها در تهران تردد می کنند اما هیچ کس آن ها را نمی بینند چون ما خواب هستیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ عیسی کلانتری با حضور در جلسه شورای شهر تهران ری و تجریش ضمن ارایه گزارشی گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است برای بوی نامطبوعی که در اطراف فرودگاه امام خمینی است راه چاره ای اندیشیده شود چراکه 14 الی 15 واحد آلاینده در آنجا هستند که دارند خود را اصلاح می کنند و تا پایان تابستان سال آینده بوی نامطبوع حل می شود.

او اظهار کرد: در جنوب تهران 60 منطقه وجود دارد که زباله ها و لاستیک ها را آتش می زنند که بعد از آتش زدن آن ها فلزات  مشخص می شود که می توانند آن را بردارند و بفروشند.

به گفته کلانتری یکی از قوی ترین مدیرکل ها برای تهران انتخاب کردیم تا ظرف س ماهه آینده این مشکل زباله سوزی در جنوب تهران حل شود.

وی ادامه داد: برای حفاظت از سدهای تامین کننده آب تهران مثل لار، لتیان و... تمهیدات ویژه ای اندیشیده ایم چرا که شما می بینید که در آنجا حیوانات و گوسفندانشان را می شورند در حالیکه براساس استاندارد جهانی تا شعاع 200 متری هیچ جنبنده ای نباید اطراف سدها باشد.

پاکی هوا به قیمت بیکاری کارگران

کلانتری گفت: کارخانه های آلاینده در پایتخت مشخص هستند. به طور مثال ۵۰ کارخانه آلاینده در تهران داریم که تعطیلی آنها سبب بیکاری ۱۰ هزار نفر خواهد شد.

باید تصمیم بگیریم که اولویت برای ما پاکی هواست یا سایر موضوعات.

وی تاکید کرد: پدرخوانده هایی که در صنعت خودروسازی فعالیت می کنند بدون آنکه تلاشی برای استانداردسازی صنعت خودرو بر اساس استانداردهای روز کنند،یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا خودروهای بی کیفیت هستند اما همچنان از این صنایع حمایت می شود.

۲۰ درصد آلودگی هوای تهران و کرج بخاطر یک نیروگاه

 رییس محیط زیست کشور گفت: وزیر نفت  مطرح کرده که اگر پالایشگاهی سوخت غیراستاندارد تولید کرد، تعطیلش کنید،در حال حاضر نیروی متخصص برای پایش دائمی سوخت نداریم اما با قراردادی که با دانشگاه ها وضع خواهد شد ساکن دائمی پالایشگاه ها خواهیم شد.

کلانتری این سوال را مطرح کرد که چطور است که شهرداری اگر یک متر ساختمان تخلف کند آن را متوقف می کنند اما روزانه ده‌ها منطقه زباله هایشان را آتش می زنند و آلودگی آن از آلودگی پالایشگاه ها کمتر نیست اما شهرداری ورود نمی کند.

به گفته او نیروگاه شهید رجایی در روزهای وارونگی به تنهایی ۲۰ درصد آلودگی تهران و کرج را برعهده دارد و تاکید کرده ایم اگر این نیروگاه ها سوخت مازوت استفاده کنند، تعطیل خواهند شد.

کلانتری تصریح کرد: ۴۲۲ صنعت آلاینده در کشور داریم. جرایم این صنایع باید برای برطرف کردن آلاینده های کشور باشد نه اینکه شهرداری ها آن را صرف کسب درآمدهای شهرداری کنند. تاکنون با ۱۳۳ واحد برخورد شده است اما برای برخورد باید تمام مردم دست به دست هم دهند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون سال ۶۹ در خصوص حمایت از خودروهای داخلی که قرار بود طی ۵ سال صنعت خودرو به استانداردهایی اروپایی دست پیدا کنند،ادامه داد: بر اساس این قانون برای حمایت از خودروی داخلی نود درصد عوارض به گمرکی برای خودروهای خارجی در نظر گرفته شده بود که حالا این قانون پنج ساله به قانون ۲۷ ساله رسیده و هنوز خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده و به استانداردهای جهانی نرسیده اند.

کلانتری تاکید کرد: وضعیت پارک پردیسان بیمارگونه بود که خوشبختانه قرار شد در تفاهم نامه ای که با شهرداری تهران تنظیم کرده ایم، این پارک طبیعی احیا شود.