۰ نفر

یک کارشناس خودرو در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

بیکاری 10 هزار نفر در پی ممنوعیت واردات خودرو/ قیمت‌ها باز هم بالا می‌رود

۳ تیر ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 280590
بیکاری 10 هزار نفر در پی ممنوعیت واردات خودرو/ قیمت‌ها باز هم بالا می‌رود

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به ممنوع شدن واردات خودرو اظهار کرد: در پی این سیاست بازار خودرو مجددا ناپایدار شده و حدود 10 هزار نفر نیز بیکار می‌شوند.

اقتصاد آنلاین- صدف امیرحسینی؛ فربد زاوه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این‌که در حال حاضر مردم نگران سرمایه گذاری و شغل خود هستند، تصریح کرد: این شوک برای صنعت خودرو  نیازی نبود چرا که با وجود نرخ بالای ارز و عدم تخصیص آن، میزان واردات به اندازه کافی کاهش یافته بود.

وی به افزایش هجوم سرمایه به سمت خودروهای سی کی دی اشاره کرد و اضافه کرد: با اجرای این  سیاست روند کاهش قیمتی که در بازار به وجود آمده بود متوقف شده و قیمت‌ها مجددا به همان روال گذشته بازمی‌گردد، از طرفی موجب گرانی خودروهای سی کی دی را نیز شاهد خواهیم بود.

زاوه بیان کرد: در این بین واردکنندگانی که توانستند با دلار دولتی و بدون انتقال ارز ثبت سفارش انجام دهند، مجاز به واردات خودرو هستند که این چیزی جز رانت مستقیم نیست.

این کارشناس خودرو درباره تاثیر ممنوعیت واردات بر قیمت خودروهای داخلی توضیح داد: این سیاست در قیمت و تولید خودروهای پر تیراژ داخلی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.