۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

سبزپوشی یک‌دست شاخص‌ها در آستانه بهار/ بانکی‌ها همچنان درصدر

۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲
کد خبر: 259281
سبزپوشی یک‌دست شاخص‌ها در آستانه بهار/ بانکی‌ها همچنان درصدر

امروز نیز بازار معاملات سرمایه در محدوده های مثبت و متعادل انجام می شود ودماسنج بازار نیز با رشد 200 واحدی در تلاش برای جبران افت هفته قبل خود است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ شاخص کل همچون روز گذشته روند صعودی خود را حفظ کرده است و تا این لحظه با رشد 200واحدی به ارتفاع 95هزار و 781واحد رسیده است. شاخص کل هم وزن هم از صعود جا نمانده وبا شیب بیشتری افزایش یافته است.

در جریان دادوستدهای امروز بورس تا این لحظه 667میلیون ورقه بهادار به ارزش 190میلیارد تومان در 25هزار نوبت معامله شده است که از این میزان تنها 66میلیارد تومان آن به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص دارد.

روز جاری نیز شاهد پیشتازی گروه بانکی در بالا بردن شاخص هستیم. در این گروه دو نماد مطرح «وبصادر» و «وبملت» معاملات پرحجمی را تا کنون تجربه کرده اند. از همین رو هرکدام به ترتیب 37 و 20واحد شاخص را افزایش داده اند. دیگر نماد تاثیرگذار بر شاخص امروز«شبندر» است که تا این لحظه بیش از 18واحد در رشد شاخص موثر بوده است.

اما در پی انجام نشدن معامله بلوکی شرکت رینگ سازی مشهد در نماد «خرینگ4» در روز گذشته،امروز مجددا ناظر بازاز پیغامی مبنی بر آمادگی این نماد برای انجام معامله صادر کرد که دقایقی پیش شاهد صورت گرفتن معامله بلوکی در این نماد با قیمت هر سهم 3223 ریال و به ارزش کل72میلیارد تومان بودیم. همچنین به جهت به سرانجام رسیدن این واگذاری، شاهد تشکیل صف خرید سنگین در نماد «خرینگ»بودیم که کماکان ادامه دارد. اما دیگر نمادهای گروه خودرو تقریبا معاملات متعادل و آرامی را با جمع آوری صف فروش «خکاوه» دنبال می کنند.

در گروه نمادهای تازه بازگشایی شده نیز «ریشمک» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم به مبلغ 130ریال ، با رشد 2 درصدی و با قیمت 11,800 ریال بازگشایی شد .

همچنین نماد معاملاتی شرکت های سیمان شمال(سشمال)و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی به گردونه معاملات بازگشتند.

در فرابورس اما رشد آیفکس به سبب معاملات مثبت در «زاگرس» و «مارون» بسیار قابل توجه است. در این بین شاخص فرابورس با رشد 10واحدی به پله یک هزار و 90واحدی رسید. در این بازار نیز تا کنون 66میلیون ورقه بهادار به ارزش 345 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 16میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص دارد.