۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

راهی جز افزایش نرخ ارز برای بازار سرمایه باقی نمانده/ لزوم تبین سیاست‌های انبساطی دولت جدید

۳ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۵
کد خبر: 201632
راهی جز افزایش نرخ ارز برای بازار سرمایه باقی نمانده/ لزوم تبین سیاست‌های انبساطی دولت جدید

کفاش با اشاره به اینکه دولت برای تامین کسری بودجه و حل مشکلات اقتصادی از جمله صنعت بانکداری چاره ای جز اعمال سیاست های انبساطی ندارد گفت:اجازه افزایش نرخ ارز مانند کاهش نرخ سود بانکی یکی از همین سیاست ها است که بازار سرمایه نیز از آن منتفع خواهد شد.

محمد کفاش پنجه شاهی در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با پیش بینی نرخ ارز در نیمه دوم سال و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: احتمال افزایش نرخ ارز در نیمه دوم سال جاری دور از انتظار نیست به هر حال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم دولت ناگزیر به افزایش نرخ ارز خواهد بود.

وی افزود: در مورد تعیین نرخ ارز نظریه های اقتصادی مختلفی وجود دارد. به عنوان نمونه نظریه برابری قدرت خرید می گوید اگر تورم در کشور "الف" به میزان 15 درصد و در کشور "ب" تا میزان 5 درصد باشد باید اختلاف نرخ تورم دو کشور در تعیین نرخ برابری ارز آنها محسوب شود و نرخ برابری ارز در کشور "ب" نسبت به کشور "الف" به همین میزان تقویت گردد.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز به طور کلی تاثیرمثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت، تصریح کرد: کاهش ارزش پول با یک فاصله زمانی بر ارزش ریالی داراییها از جمله سهام تاثیر مثبت دارد و این تاثیر بر شرکت هایی که در آمدزایی ارزی دارند به مراتب نمود بیشتری خواهد داشت. البته بنگاه هایی که مصارف ارزی دارند تاثیر منفی خواهند دید.

کفاش با اشاره به اینکه دولت برای تامین کسری بودجه و حل مشکلات اقتصادی از جمله صنعت بانکداری چاره ای جز اعمال سیاست های انبساطی ندارد، خاطرنشان کرد: اجازه افزایش نرخ ارز مانند کاهش نرخ سود بانکی یکی از همین سیاست ها است که بازار سرمایه نیز از آن منتفع خواهد شد.