۰ نفر

موسسات غیر‌مجاز عاملی برای رقابت بر سر نرخ سود؛

نظام بانکی نیازمند توجه و مراقبت است/ تلاش برای بهبود سلامت بانک‌ها ادامه خواهد داشت

۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 202824
نظام بانکی نیازمند توجه و مراقبت است/ تلاش برای بهبود سلامت بانک‌ها ادامه خواهد داشت

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بخش مهمی ازمشکلات امروز نظام بانکی به کاستی ها و نارسایی های ساختاری گذشته بر می گردد، گفت:موسسات اعتباری غیر مجاز عاملی برای رقابت بر سر نرخ سود بانکی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیف دربیست و هفتمین همایش سیاست های پولی و ارزی با اشاره به اینکه نظام بانکی در سال های اخیر با محدودیت های بسیاری روبه رو بوده است، گفت: در شرایطی که انتظار می رودنظام بانکی پیشران رشد اقتصادی باشد، نیازمند توجه و مراقبت جدی است.

وی افزود: در این راستا بانکها عامل تلاش کردند تا ضمن حرکت تدریجی در رفع نارسایی ها و مشکلات ساختاری، نقش موثری در تحقق اهداف اقتصادی کشور ایفاکنند.

سیف با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ادامه تصمیمات و سیاستهای مناسب به منظور فاصله گرفتن از روندهای منفی گذشته اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد:ایجاد بسترهای مناسب رشد اقتصادی پایدار سرفصل های اصلی وظایف بانک مرکزی در حوزه سیاستگذاری پولی و بانکی را تشکیل می دهد.  

به گفته او ثبات پولی، ثبات ارزی، نظارت و سلامت بانکی و کمک به بهبود ابعاد مختلف فعالیت های حقیقی اقتصاد تجربیاتی را حاصل کرده که باید از آن استفاده کرد.

سیف خاطرنشان کرد:مدیریت ذخایر بانک مرکزی از پیچیده ترین نقاط تمرکز سیاستگذار پولی است و بانک مرکزی در بازار ارز، میراث دار تراکم های اوایل دهه نود و نااطمینانی و بی ثباتی ناشی از آن بوده و نوسانات در بازار نفت و کالاهای اساسی، چالش اساسی در مورد مدیریت بازار ارز را به وجود آورده است.