۰ نفر

تخلف دولت در افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 280455
تخلف دولت در افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تخلف دولت در اجرای قانون افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان برخی دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب استفساریه مجلس درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری، اظهار داشت: چندی پیش اختلافی میان دولت و مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری به‌وجود آمد که با تصویب استفساریه‌ و تأیید آن از سوی شورای نگهبان، این اختلاف‌نظر برطرف شد.

وی افزود: رئیس مجلس پس از تصویب استفساریه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری، آن را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. براساس آن دولت موظف شد، مابه‌التفاوت افزایش 20 درصدی حقوق‌ها را تا پایان خرداد امسال، واریز کند اما متأسفانه هنوز این قانون از سوی دولت اجرا نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در برخی دستگاه‌ها نه تنها افزایش حقوق 20 درصدی پلکانی صورت نگرفته، بلکه مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت نشده است، اظهار داشت: این اقدام دولت تخلف از قانون است و باید هر چه سریع‌تر مصوبه قانونی مجلس اجرا شود.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در جزء (1) بند (الف) تبصره (12) لایحه بودجه 97، حقوق کارکنان دولت در سال جاری از صفر تا 20 درصد افزایش می‌یابد، به‌نحوی که آن دسته از کارکنان دولت که حقوق‌شان کمتر از حداقل دستمزد است، 20 درصد و آنهایی هم که حقوق‌شان بیشتر از حداقل دستمزد است،کمتر از 20 درصد افزایش می‌یابد، اما سقف افزایش حقوق، 20 درصد تعیین شده است، این مصوبه به تأیید شورای نگهبان رسیده است.