۰ نفر

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان ها:

۳۵۰۰نوع کالا توسط زندانیان کشور تولید می‌شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۸
کد خبر: 270991
۳۵۰۰نوع کالا توسط زندانیان کشور تولید می‌شود

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان ها گفت: در حال حاضر سه هزار و 500 نوع کالا در 800 مجموعه تولیدی توسط زندانیان کشور تولید می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ایرنا، رحیم مطهر نژاد روز شنبه در آیین افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون زندان های حامی در زندان بیرجند افزود: در 6 سال گذشته 80 میلیارد تومان حقوق به زندانیان و خانواده های مشغول در این واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت 15 میلیارد تومان به خانواده های زندانیان از محل درآمدهای بنیاد تعاون به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 200 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری های جدید هزینه و 300 واحد تولیدی جدید به مجموعه بنیاد تعاون اضافه شد.

مطهرنژاد عنوان کرد: اسفند ماه سال 96 با حضور معاون اول قوه قضاییه در اصفهان نمایشگاه 2 هزار واحدی در این شهر راه اندازی شد، تنها در این شهرستان زندانیان 2 هزار نوع کالا تولید می کنند.

وی اظهار کرد: کمک به نیروهای مسلح، تولید قطعات نظامی، دوخت لباس، تامین تجهیزات صنعت خودروسازی، صنایع کشور، قطعات خودرویی و... در تمامی استان ها توسط زندانیان تولید و در کشور عرضه می شود.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندان های کشور، زندان را کارخانه انسان سازی دانست و یادآور شد: برعکس تصور اشتباهی که در جامعه مطرح است در زندان علاوه بر اصلاح و تربیت افراد زندانی آموزش های حرفه ای و مهارتی نیز به آنها آموخته و سپس وارد جامعه می شوند.

مطهر نژاد با بیان اینکه زندانیان با نگاه های بدبینانه جامعه مواجه هستند، افزود: افرادی که یکبار به هر دلیلی وارد زندان شده اند به محض آزادی وقتی می خواهند وارد شغلی شوند سوء پیشینه مانع ورود آنها به شغل شان می شود.

وی عنوان کرد: مسئولان کشور از جمله دولت، مجلس، دستگاه قضا باید به این فکر بیفتند که سوء پیشینه برای جرایم غیرموثق و پاک وارد پرونده زندانیان می شود، ورشکستگی، مهریه، تصادف و... سبب ورود شخص به زندان شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد زندانیان به زندان ها بازگشت می کنند، اظهار کرد: علت بازگشت این درصد بالا به دلیل داشتن سوء پیشینه است که کسی به این افراد شغل نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه به زندانیان شغل دهیم تا آسیب های اجتماعی کم شود، گفت: به ازای هر شغلی که برای یک زندانی ایجاد شود چهار آسیب اجتماعی کم خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان های کشور با بیان اینکه زندانی را به خاطر تخلف نمی توان جراحی کرد، یادآور شد: باید بعد از آزادی فرد زندانی را شهروند عادی تلقی کرد چه بسا جوانان زیادی که به دلیل زندانی بودن یکی از اقوام یا خانواده خودشان از ازدواج محروم شده اند.

مطهر نژاد با تاکید بر اینکه باید فضا برای برگشت مجدد این افراد به جامعه فراهم شود، گفت: افراد زندانی و خانواده های آنها نیاز به حمایت مردم و مسئولان دارند.

وی در ارتباط با افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون در زندان بیرجند گفت: نباید فقط به دید صنعت به این مجوعه نگاه کرد بلکه می توان با حضور دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار از این فرصت ها بهره مند شد.

وی اظهار امیدواری کرد، به زودی شاهد اشتغال بیش از پیش در خراسان جنوبی به ویژه برای افراد زندانی باشیم چرا که این استان محروم نیست و دارای ظرفیت های فراوانی است که باید از آن بهره مند شد.

فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون حامی در زندان بیرجند با ظرفیت 2500 قطعه شترمرغ و سرمایه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال امروز به بهره برداری رسید.