۰ نفر

مرتضوی چرا بیرون از زندان است؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 302129
مرتضوی چرا بیرون از زندان است؟

مرخصی ۴ روزه سعید مرتضوی که به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس محکوم شده و از دوم اردیبهشت ۹۷ در حال گذراندن ایام محکومیت خود است، امروز تمام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چند روز پیش، تصویری از حضور سعید مرتضوی در هیئتی در یزد منتشر شد که حاکی از اعطای مرخصی به مرتضوی و خروج موقت وی از زندان بود.

بر اساس این گزارش، مرتضوی از تاریخ 27 شهریور به مدت چهار روز به مرخصی رفته و امروز (شنبه) 31 شهریور، مرخصی وی تمام می‌شود و باید خود را به زندان معرفی کند.

پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات رخ داده در سازمان تامین اجتماعی دارای دو بخش بود که در بخش نخست در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی محمدی کشکولی از بابت تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به 6 ماه حبس تعلیقی، از بابت تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس تعزیری و بابت حقوق دریافتی ایام سرپرستی که مبلغی حدود 46 میلیون تومان بود، به رد مال محکوم شد اما شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران، مرتضوی را از اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی تبرئه کرد.

بخش دوم این پرونده نیز تحت عناوین اتهامی اهمال و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی ابتدا در شعبه 1057 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که دادگاه مرتضوی را به اتهام تصرف غیرقانونی به 70 و اهمال در انجام وظیفه به 65 ضربه شلاق محکوم کرد.

حکم صادره در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر بررسی شد که دادگاه اتهام اهمال در انجام وظیفه را رد و محکومیت مرتضوی در ارتباط با تصرف غیرقانونی را تایید کرد.

مرتضوی هم اکنون به خاطر محکومیت به دو سال حبس از بابت شکایت اولیاء دم مرحوم روح الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در زندان به سر می‌برد. او همچنین به اتهام ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 6 ماه حبس قطعی محکوم شده است.