۰ نفر

آغاز تایید شماره شبا بانکی مشمولان سهام عدالت

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 213519
آغاز تایید شماره شبا بانکی مشمولان سهام عدالت

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه مشمولانی که شماره شبای حساب بانکی داده باشند، سود سهام عدالت می‌گیرند گفت: سود مشمولانی که شماره شبا نداده‌اند محفوظ است و پس از ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت، سود این سهام به حسابشان واریز می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،‌ به زودی نتایج تعامل با سیستم بانکی مبنی بر تایید یا عدم تایید احتمالی شبای مشمولانی که شبای بانکی خود را مدتی قبل در سامانه سهام عدالت ثبت کرده، ولی هنوز نتیجه آن را دریافت نکرده‌اند، مشخص خواهد شد.

 پس از پی‌گیری مکرر از سوی سازمان خصوصی سازی؛  با ارسال نامه‌ای توسط بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل و موسسات اعتباری کشور، فرآیند شماره‌های شبای بانکی مشمولان سهام عدالت که مدتی متوقف شده بود، مجددا آغاز شد.

بر این اساس به زودی نتایج تعامل با سیستم بانکی مبنی بر تایید یا عدم تایید احتمالی شبا بانکی باقی‌مانده مشمولانی که شبا بانکی خود را مدتی قبل در سامانه سهام عدالت ثبت نموده، ولی هنوز نتیجه آن را دریافت ننموده‌اند، مشخص خواهد شد.

پوری‌حسینی با اشاره به این‌که 17 میلیون از مشمولان سهام عدالت کد شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند، گفت: ثبت نشدن کد شبا موجب تأخیر در واریز نخستین  مرحله از سود سهام عدالت به حساب آنها می‌شود.

،رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: اگر قرار باشد در شهریور ماه سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز کنیم، کسانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند این سود را دریافت نخواهند کرد و در این زمینه جای گلایه‌ای باقی نخواهد ماند.

وی با اعلام این‌که تا کنون حدود 30 میلیون نفر از مشمولان، شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند، یادآور شد: از این تعداد حدود 27 میلیون شماره شبا مورد تأیید قرار گرفته است و اگر امکان واریز سود این سهام را در شهریور ماه داشته باشیم تنها برای مشمولانی سود سهام واریز می‌شود که شماره شبای حساب خود را در این سامانه ثبت کرده باشند و شماره شبای آنها تأیید شده باشد.

پوری‌حسینی در پاسخ به این پرسش که سود سهام عدالت افرادی که شماره شبای آنها در سامانه سهام عدالت ثبت نشده است به آنها تعلق خواهد گرفت یا نه، گفت: سود سهام عدالت این دسته از مشمولان محفوظ خواهد بود و هر زمان که مشمولان شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند این سود را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که سود سهام عدالت هر فرد بسته به میزان اقساط تسویه‌شده است، گفت: هر فردی به‌اندازه سهام خود از این سود بهره‌مند خواهد شد و اگر مشمولی کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده باشد، سازمان خصوصی‌سازی منتظر می‌ماند تا این دسته از مشمولان نیز شماره شبای خود را وارد سامانه کنند و پس از آن سود را به حساب آنها واریز خواهد کرد.