۰ نفر

تغییر بزرگ طراحی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R را در این تصاویر مشاهده کنید

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبر: 841636
تغییر بزرگ طراحی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R را در این تصاویر مشاهده کنید

تصاویر جدید افشا شده از خانواده OnePlus ۱۳ – وان پلاس ۱۳ از تغییرات بزرگ طراحی ماژول دوریبن آن ها خبر می‌دهند. این تغییرات را می‌توانید در ادامه متن مشاهده نمایید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، معرفی خانواده وان پلاس ۱۲ را باید از جمله مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته بازار گوشی‌های موبایل دانست. هر دو عضو این خانواده محصولاتی فوق‌العاده بودند که در شمار بهترین و باارزش‌ترین گوشی‌های اندرویدی در کلاسی عملکردی خود به شمار رفته و تقریبا تمامی رقبای خود را شکست دادند.

تغییر بزرگ طراحی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R را در این تصاویر مشاهده کنید

وان پلاس ۱۲، پرچمدار سال گذشته OnePlus ضمن ارائه بهترین مشخصات فنی پارسال، قیمتی به‌مراتب مناسب‌تر از رقبایی مثل گلکسی اس ۲۴ اولترا یا آیفون ۱۵ پرو مکس داشت و به ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دست یافته بود. این گوشی ضمن ارائه بهترین شارژدهی باتری در میان پرچمداران سال گذشته، از بسیاری جنبه‌ها نیز از گلکسی اس ۲۴ اولترا محصول بهتری بود و توانست به‌عنوان یکی بهترین گوشی‌های جایگزین این پرچمدار پرادعای سامسونگ شناخته شود. گوشی پرچمدار OnePlus ۱۲ همچنین در بسیاری جنبه‌ها نیز موفق به شکست دادن آیفون ۱۵ پرو مکس اپل شد و بسیاری خریداران آن را به‌سوی خود کشید.

تغییر بزرگ طراحی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R را در این تصاویر مشاهده کنید


از سوی دیگر، وان پلاس ۱۲R نیز یک میان‌رده پریمیوم شگفت‌انگیز از آب درآمد که با ارائه قیمت بسیار رقابتی توانست سهم قابل قبولی از بازار میان‌رده‌های جهان را در اختیار بگیرد. این گوشی در بسیاری موارد موفق شد به‌سادگی گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را کنار زده و به‌تنهایی در بالای لیست برترین گوشی های میانرده بازار قرار گیرد.

تغییر بزرگ طراحی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R را در این تصاویر مشاهده کنید

این درخشش وان پلاس در سال ۲۰۲۳ بسیاری افراد را در خصوص نسخه بعدی این پرچمداران کنجکاوتر کرده است. اگر پیگیر اخبار تکنولوژی در گجت نیوز باشید، حتما در جریان اخبار و جزئیات تغییرات طراحی سری وان پلاس ۱۳ هستید. با این وجود اخبار جدیدی که یکی از افشاگران سرشناس حوزه دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده، به تغییرات مهمی در طراحی این دو گوشی اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، هر دو گوشی OnePlus ۱۳ و OnePlus ۱۳R با تغییرات بزرگی در شکل ماژول دوربین روبرو خواهند شد.

تغییر بزرگ طراحی ماژل دوربین خانواده وان پلاس ۱۳ چیست؟

اطلاعات جدید درزکرده از تغییرات طراحی سری OnePlus ۱۳ توسط افشاگر شناخته‌شده شبکه ایکس، Yogesh Brar منتشر شده و شکل جدید ماژول دوربین این دو را به تصویر کشیده است. این تصویر البته همان‌طور که در زیر مشاهده می‌فرمایید کاملا شماتیک بوده و تنها طرح اولیه این دو گوشی را نمایش می‌دهد. با این وجود در همین تصویر نیز می‌توان طراحی متفاوت ماژول دوربین هر دو گوشی در مقایسه با خانواده وان پلاس ۱۲ و تمایز دوربین این دو مدل را به‌طور واضح مشاهده کرد.
ماژول دوربین وان پلاس ۱۳ نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده و به مرکز دستگاه انتقال یافته است. بزرگ شدن ماژول دوربین در این گوشی می‌تواند به معنای پیشرفته‌تر شدن یا افزایش تعداد دوربین‌های این پرچمدار باشد. با این وجود اخبار کنونی حاکی از آن هستند که OnePlus ۱۳ از دوربینی مشابه با نسل قبل بهره خواهد برد. البته افزودن شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ارتقای کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط پرچمدار جدید وان پلاس شوند. با این وجود انتظار می‌رود مشخصات سخت افزاری دوریبن وان پلاس ۱۲ و وان پلاس ۱۳ مشابه یکدیگر باشد.

از طرف دیگر، طبق این تصاویر ماژول دوربین وان پلاس ۱۳R با تغییرات بزرگ‌تری روبرو شده و ظاهری مستطیلی شکل به خود گرفته است. با این وجود مکان این ماژول دوربین همچنان در سمت چپ قاب پشتی دستگاه قرار خواهد داشت. در عین حال اطلاعات چندان زیادی در خصوص مخصات فنی ماژول دوریبن وان پلاس ۱۳ آر در اختیارمان نیست. بنابراین نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر چندانی کرد! Yogesh Brar همچنین مدتی قبل یک رندر اولیه موسوم به وان پلاس ۱۳R را نیز منتشر کرده که با اطلاعات جدید افشا شده توسط او همخوانی کامل دارد.
پیش‌بینی می‌شود وان پلاس قصد داشته باشد در نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش از صفحه نمایش‌های جدیدی که از چهار طرف خمیده هستند استفاده کند. از سوی دیگر، جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز به احتمال بسیار زیاد در گوشی وان پلاس ۱۳ حضور خواهد داشت. از طرف دیگر، وان پلاس ۱۳R نیز احتمالا از یکی از تراشه‌های پرچمدار دو تا نسل پیش کوالکام بهره خواهد برد. با این وجود هیچ‌گونه جزئیات بیشتری در خصوص مشخصات فنی احتمالی این گوشی وان پلاس ارائه نشده است. در عین حال انتظار می‌رود شارژدهی فوق‌العاده باتری و قیمت هم‌تراز با میان‌رده‌های کنونی اندرویدی از جمله ویژگی‌های کلیدی این گوشی محبوب باشد.

سال آینده وان پلاس ۱۳ رقبای قدری چون سری گلکسی اس ۲۵، پیکسل ۹ پرو گوگل، آیفون ۱۶ پرو، شیائومی ۱۵ را پیش رو خواهد داشت. از طرف دیگر، وان پلاس ۱۳R نیز باید در بازار شلوغ حال حاضر میانرده‌های اندرویدی به نبرد با رقبای متعدد چینی و کره‌ای بپردازد. به همین جهت باید منتظر ماند و دید کمپانی شگفت‌انگیز OnePlus چه تصمیمی را برای آینده پرچمدارانش خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha