۰ نفر

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 838288
طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان رو اگر بلد باشید، می‌تونید یک غذای سنتی و خیلی خوشمزه رو به راحتی تو خونه درست کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چی شی، این غذا، با عدس و بادمجان که هر کدوم به تنهایی مزایای زیادی دارن، تهیه می‌شه و وقتی با هم ترکیب بشن، یه وعده غذایی مغذی و پرانرژی رو براتون فراهم می‌کنن. نکته جالب اینه که مواد اولیه‌اش همیشه دم دست هستن و نیازی به تهیه مواد عجیب و غریب ندارید. برای گیاه‌خواران هم که عالیه. خلاصه اینکه، اگه دنبال یه شام یا ناهار سبک و در عین حال سیرکننده هستید، این خوراک می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

برای تهیه خوراک عدس و بادمجان به سبک خانگی و سنتی، ابتدا پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. تخم گشنیز را اضافه کنید تا عطر آن با پیاز ترکیب شود. بادمجان‌ها را کبابی کرده، پوست بگیرید و کوبیده و سپس به پیاز داغ اضافه کنید. عدس پخته، نمک، فلفل و سبزی‌های معطر را بیفزایید و همه چیز را خوب تفت دهید. پس از خنک شدن، ماست را اضافه کرده و خوراک را نوش جان کنید.

مواد لازم مقدار
پیاز ۲ عدد
ریحان بنفش خشک کمی
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری
بادمجان ۳ عدد
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب یا خامه ای ۱ پیمانه
عدس پخته ۳ پیمانه

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

مرحله ۱: تفت دادن پیاز

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. بعد یک قاشق روغن زیتون رو تو یک تابه داغ کنید و پیازها رو توش تفت بدید تا طلایی و نرم شن. حالا یک قاشق تخم گشنیز اضافه کنید تا عطرش توی فضای آشپزخونه پخش شه.

مرحله ۲: آماده‌سازی بادمجان

بادمجان‌ها رو با پوست روی شعله گاز بذارید تا پوستشون کبابی و چروک بشه. بعد از اینکه خوب کبابی شدن، کنار بذاریدشون تا خنک بشن.

مرحله ۳: کوبیدن بادمجان

وقتی بادمجان‌ها خنک شدن، پوستشون رو بگیرید و با گوشت‌کوب یا چنگال له شون کنید، توجه کنید که نیاز نیست خیلی له بشن و بافتشون کاملا از بین بره.

مرحله ۴: ترکیب بادمجان و پیاز

بادمجان‌های کوبیده شده رو به تابه‌ای که پیاز تفت داده شده توش هست اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت بدید تا بادمجان‌ها هم طعم بگیرن.

مرحله ۵: اضافه کردن عدس

عدس پخته رو به مخلوط بادمجان و پیاز اضافه کنید. حالا نمک، فلفل سیاه، نعناع خشک و ریحان بنفش خشک رو هم اضافه کنید و خوب همه چیز رو با هم مخلوط کنید.

مرحله ۶: خاموش کردن حرارت

وقتی همه مواد با هم خوب تفت داده شدن، حرارت رو خاموش کنید و بذارید خوراک کمی خنک بشه.

مرحله ۷: اضافه کردن ماست

بعد از اینکه خوراک کمی خنک شد، یک پیمانه ماست پرچرب رو بهش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا ماست با بقیه مواد خوب ترکیب بشه.

مرحله ۸: آماده سرو

حالا خوراک عدس و بادمجان شما آماده‌ست. می‌تونید اون رو توی بشقاب بریزید و نوش جان کنید. این غذا هم مقویه هم خوشمزه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha