۱ نفر

خبر خوش برای اصفهانی‌ها درباره زاینده‌رود

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبر: 832104
خبر خوش برای اصفهانی‌ها درباره زاینده‌رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با پیش بینی‌های به عمل آمده، فردا شنبه، ۴ فروردین‌ماه، جریان آب از مسیر رودخانه در شهر اصفهان عبور خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش درباره جاری سازی رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: از بامداد امروز برای تامین بخشی از نیازهای آبی کشت غلات کشاورزان، با توجه به افزایش موقت خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب در بستر رودخانه تاکید می‌شود. گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه وقوع حوادث در بستر رودخانه به دلیل جریان یافتن آب خودداری کنند.  

وی ادامه داد: عوامل شرکت آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها، دهیاران شهرها و روستاهای در مسیر شهرستان‌های چادگان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی شهر، اصفهان، شرق اصفهان، هرند و اژیه همکاری و نظارت می‌کنند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی به عمل آمده روز شنبه جریان آب از مسیر رودخانه در شهر اصفهان عبور خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    یک مسئول کادان توانا جهاد گر زاینده رود کم دارد تا همیشه جاری باشد وتا پیدا نشود همین آش است وهمین کاسه
    • حمید امیری IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 0
      عزیز برادر آبی که به اصفهان نمیرسید محصول خشکسالی نیست... آب زاینده رود را خرج کردند رفت... آبرسانی به یزد، کاشان و... به صنایع ذوب آهن و فولاد و... دیگر آبی در بساطشان نیست و دیگر مدیریت کردنی نیست...!؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    کدام خبر خوش مگه آب خود زاینده رود که ده روز باز میشه گفتن داره ولی سر تا سر سال که خشکه هیچ گزارشی نمی دین
  • رضا ..شفیعی.. اردستانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 1
    مشکل استان اصفهان و کلا نواحی مرکزی کشور عزیزمان شامل یزد و کرمان و سمنان و قم و مرکزی و خراسان جنوبی فقط و فقط کمبود آب و عدم نزول بارندگی در سطح وسیع است که اگر با طرح و برنامه دراز مدت و راهنمایی کردن آب‌های روان به سمت نواحی مرکزی و انباشته کردن مخازن زیر زمینی آب هایی که بی‌رویه برداشت شده است که با ایجاد ابرهای مصنوعی و جاری کردن آب از سرشاخه های رشته جبال مرکزی و کوههای البرز و حتی با زدن تونل و روان کردن آب از دریای خزر به سوی کویر تشنه مرکزی و حتی پمپاژ آب از دریای عمان به سمت ناحیه مرکزی و خاصه اصفهان کشورمان از گوشت و گندم و سایر محصولات کشاورزی بی‌نیاز می‌شود یعنی اگر دولت محترم بتواندمحدودیت مصرف آب را در استان های اصفهان و یزد و کرمان و قم و سمنان و مرکزی و فارس و خراسان جنوبی از میان بردارد با درایت و ذوق و سلیقه و همت سرشاری که در بین کشاورزان این مناطق وجود دارد با تامین علوفه و کشت و زرع گندم و جو و کلزا ووو ضمن بی نیازی کشورمان از ورود. اینگونه محصولات کشاورزها تامین علوفه و نیاز دامداران و مرغداران محترم پروتئین مورد نیاز کشورمان هم تامین خواهد شد .اما خودکفا