۰ نفر

پیشنهاد کارگران برای حقوق ۱۴۰۳؛ ۲۲ میلیون تومان

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبر: 831592
پیشنهاد کارگران برای حقوق ۱۴۰۳؛ ۲۲ میلیون تومان

عضو شورای عالی کار گفت: پیشنهاد جامعه کارگری برای دستمزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیصد و بیست. نهمین جلسه شورای عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است.

محسن باقری، نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار درباره مذاکرات امروز شورا برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ گفت: چانه زنی‌ها ادامه دارد. پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.

جلسه شورا در راستای چانه زنی سبد معیشت و تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ پس از افطار ادامه دارد.

کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

همچنین سید صولت مرتضوی در جلسه شورای عالی کار اظهار داشت: شما باید قابل به تفکیک باشید بین کسی که تازه وارد کار می شود و ما برای کسی که امسال وارد بازار کار می شوند تصمیم می گیریم.

وزیر کار، ادامه داد: مگر تمام جامعه کارگری حداقل بگیر هستند؟ مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ مگر اضافه کار، پاداش، سنوات و بسته های کارفرمایان و اضافه کاری نیست؟

مرتضوی تاکید کرد: درآمد قطعا بالاتر از این است و ما می خواهیم برای آن طیف کارگران که حداقل بگیر هستند را مشخص کنیم. مگر ما اعلام می کنیم هیچکس حق ندارد بیشتر پرداخت کند؟ بالاخره کارفرما کارگر را می پسندند و حقوق را می پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha