۰ نفر

توصیف دبیرکل سازمان ملل از شرایط غزه: وحشتناک است

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبر: 831574
توصیف دبیرکل سازمان ملل از شرایط غزه: وحشتناک است

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد:  «آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان برجسته جهان در زمینه ناامنی غذایی به وضوح اعلام کرده اند که قحطی در بخش شمالی غزه قریب الوقوع است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: بیش از نیمی از فلسطینیان غزه یعنی ۱.۱ میلیون نفر ، ذخایر غذایی خود را به طور کامل تمام کرده اند و با گرسنگی فاجعه باری مواجه هستند. فلسطینیان در غزه سطوح وحشتناکی از گرسنگی و رنج را تحمل می کنند.

او افزود: این بالاترین تعداد افراد گرسنه به شکل فجعه بار است که تاکنون توسط سیستم امنیت غذایی یکپارچه ثبت کرده است. این یک فاجعه کاملاً ساخته دست بشر است و این گزارش روشن می کند که می توان آن را متوقف کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: گزارش امروز نیاز به آتش بس فوری بشردوستانه را نشان می دهد.

گوترش تاکید کرد: من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که دسترسی کامل و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه در سراسر غزه فراهم کرده و جامعه بین‌المللی به طور کامل از تلاش‌های بشردوستانه ما حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما باید از هم اکنون برای جلوگیری از آنچه غیرقابل تصور، غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه است، اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ۲۸ درصد کودکان زیر ۲ سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رادیو الاقصی، آنروا در بیانیه ای اضافه کرد: بیش از ۱۰ درصد کودکان زیر ۲ سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از کاهش وزن و لاغری شدید رنج می برند.

براساس این بیانیه، رژیم اسرائیل  تاکنون فقط اجازه ورود ۲۵ درصد از کمک های مورد توافق را به شمال نوار غزه داده است. پیشتر الیسا فریرا کمیسر اتحادیه اروپای در امور انسجام و اصلاحات، خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha