۰ نفر

عراق به دنبال برنامه توسعه برنامه هسته‌ای

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱
کد خبر: 831552
عراق به دنبال برنامه توسعه برنامه هسته‌ای

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کمک به عراق برای توسعه برنامه هسته ای خود خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمایل برخی کشورهای عربی منطقه غرب آسیا برای توسعه برنامه هسته‌ای خود گفت.

US NEWS نوشت: «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در دیدار با «محمد السودانی» نخست‌وزیر عراق در بغداد اعلام کرد که آژانس به عراق کمک خواهد کرد تا برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را توسعه دهد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تیمی از کارشناسان عراقی تا چند روز دیگر از مقر آژانس انرژی اتمی در وین بازدید خواهند کرد تا با توجه به افزایش علاقمندی به انرژی هسته‌ای در منطقه، بویژه در میان کشورهای عربی خلیج فارس، جلساتی را برای تعیین نقشه راه برنامه هسته‌ای صلح آمیز عراق برگزار کنند.

گروسی در جمع خبرنگاران گفت که شاهد علاقمندی کشورهای امارات، مصر، عربستان سعودی و البته عراق در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز است.

«نعیم العبودی» وزیر آموزش عراق پس از دیدار گروسی و نخست وزیر عراق، به خبرنگاران اعلام کرد که بغداد با مدیر کل آژانس در مورد چند پروژه در عراق، از جمله ساخت یک راکتور هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز، گفتگو کرده است.

کد خبر 6058243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha