۰ نفر

این غول ترسناک، بدترین تانک جنگی ساخت آلمان است

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 831504
این غول ترسناک، بدترین تانک جنگی ساخت آلمان است

در این مطلب به بررسی بدترین تانک جنگی آلمان پرداخته‌ایم. بنابراین اگر می‌خواهید با تانک Landkreuzer Ratte آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل  از گجت نیوز، تلاش دیوانه‌وار هیتلر برای تسلط بر جهان، منجر به خلق شدن برخی از عجیب‌ترین ابزارهای جنگی شده که دنیا تاکنون دیده است. تانک معروف به پی ۱۰۰۰ نیز یکی از همین ادوات جنگی به‌شمار می‌رود که به بدترین تانک جنگی آلمان نیز مشهور شده است.

تانک پی ۱۰۰۰-Landkreuzer Ratte؛ بدترین تانک جنگی ساخت آلمان

خوشبختانه Landkreuzer Ratte هیچ وقت ساخته نشد. Landkreuzer در اسم این تانک به معنای رزمناو زمینی یا همان تانک بوده و Ratte نیز با یک معنای کنایه‌آمیز، به معنی موش اطلاق شده است. حرف پی نیز به معنای پروژه این تانک و عدد ۱۰۰۰ نیز به وزن تقریبی آن اشاره دارد.

بدترین تانک جنگی آلمان

طراحی که برای این تانک پیشنهاد شده بود، واقعا غیرممکن بود اما این تانک همراه با ایده‌های بسیار دیگر از جمله ادواتی بودند که نازی‌ها در طول جنگ رویایی داشتن آن‌ها را می‌دیدند. رویایی آلمانی‌ها تا حدی پیش رفته بود که از این تانک، با نام Wunderwaffe یاد می‌کردند که به معنای «سلاح معجزه‌آسا» به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. آن‌ها توانستند با این اصطلاحات، جو تبلیغاتی خوبی برای خود دست‌وپا کنند.

پی ۱۰۰۰، یک موش واقعا بزرگ

طرح عجیب این تانک، توسط ادوارد گروت در ژوئن ۱۹۴۲ پیشنهاد شد. ادوارد گروت در آن زمان مدیر یکی از تولیدکنندگان پیشرو فولاد و تسلیحات آلمان بود.

ابعاد پی ۱۰۰۰ واقعا حیرت‌انگیز هستند. در طراحی‌های این تانک برای طول حدود ۳۵ متر، برای عرض حدودا ۱۴ متر و برای ارتفاع آن حدودا ۱۰ متر در نظر گرفته شده بود. با این ابعاد و نصب روکش ۱۰ اینچی ۳۰۰ تنی، وزن تانک به ۱۰۰۰ تن می‌رسد. لازم به ذکر است که سنگین‌ترین تانک جنگی که تاکنون ساخته شده حدودا ۲۰۰ تن وزن داشته است.

اسلحه‌های اصلی بدترین تانک جنگی آلمان، از یک جفت توپ متصل (مانند توپ‌های دریانوردی کشتی‌های جنگی) روی برجک چرخشی آن تشکیل شده که گلوله‌های ۲۸۰ میلی‌متری شلیک می‌کرند. البته این‌ها تنها سلاح‌ها نبودند و ادوات دیگری مانند اسلحه‌های کوچک‌تر و سلاح‌های ضدهوایی را نیز می‌توانستند روی آن نصب کنند.

تامین نیروی غیر ممکن‌ترین تانک جنگی آلمان

بدترین تانک جنگی آلمان

برای حرکت دادن این تانک بدترکیب، هشت موتور دریایی ۲۰ سیلندر دیزلی دایملر-بنز نیاز بوده که هر کدام ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند و حدود ۳۷ تن وزن داشتند. از لحاظ مصرف سوخت نیز چندان بهنیه نبوده چراکه طبق اطلاعات منتشر شده، در هر ۲۰ ثانیه حدود یک لیتر گازوئیل را مصرف می‌کرد. همچنین برای استفاده از تمام قابلیت‌های تانک، به حدود ۴۰ نفر خدمه نیاز بوده است.

بنابه پیش‌ بینی‌های صورت گرفته، ساخت هر کدام از این تانک‌ها در زمان حال حدودا ۱.۴ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که در آن زمان نیز می‌توانست یک پروژه بسیار گران‌قیمت باشد. در نهایت آلبرت اسپیر، وزیر تسلیحات و تولیدات جنگی هیتلر پروژه را در سال ۱۹۴۳ قبل از ساخت یک نمونه اولیه لغو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha