۰ نفر

هشدار: نصب این برنامه باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 831493
هشدار: نصب این برنامه باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود

بسیاری از کاربران اپل بعد از نصب آپدیت iOS ۱۷.۴ دچار مشکل کاهش عمر باتری آیفون خود شده‌اند. اما ماجرا چیست و چگونه باید مشکل را برطرف کرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، هفته گذشته اپل آپدیت iOS ۱۷.۴ را ارائه کرد و اگر در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید، تجربه کاربری متفاوتی را روی آیفون خود دریافت خواهید کرد. آیفون شما حالا می‌تواند اپلیکیشن ها را از فروشگاه‌های غیررسمی نصب کند، از مرورگرهای موبایلی با موتور رندر غیر از وب‌کیت استفاده کند، سافاری را از مرورگر پیش‌فرض خود بردارد، خریدهای درون برنامه‌ای را با استفاده از پلتفرم‌های شخص ثالث انجام دهد و کارهای بیشتری انجام دهد.

هشدار: نصب این برنامه باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود

در بازارهای دیگر، کاربران آیفون باید از یک به‌روزرسانی کم‌اهمیت‌تر اما همچنان مفید راضی باشند. به‌طور مثال، با نصب آی او اس ۱۷.۴، کاربران حالا می‌توانند ویژگی «محافظت از دستگاه سرقت شده» را روی هر مکانی و نه فقط مکان‌های آشنا، تنظیم کنند.
وقتی قابلیت محافظت از دستگاه سرقت شده فعال باشد، قبل از اعمال تغییرات مهم، آیفون شما نیازمند تأیید هویت با فیس آیدی یا تاچ آیدی است. با این قابلیت برای انجام کارهای مهمی مثل تغییر اپل آیدی، بازنشانی رمزعبور، فیس آیدی یا تاچ آیدی و غیرفعال کردن Find My به احراز هویت شما نیاز خواهد بود.

هشدار: نصب این برنامه باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود

یک باگ بزرگ همراه iOS ۱۷.۴ به آیفون شما اضافه می‌شود!

آپدیت iOS ۱۷.۴ همچنین با ۱۱۸ شکلک اموجی جدید، رفع برخی از باگ‌ها و یک ویژگی ناخواسته همراه است. ظاهرا برخی از کاربران بعد از آپدیت آیفون خود به آی او اس ۱۷.۴، متوجه زودتر خالی شدن شارژ باتری خود شده‌اند. یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی پستی را گذاشته و عنوان کرده که باتری آیفون او تنها در عرض دو ساعت، ۴۰ درصد از شارژ خودش را از دست داده است.

کاربر دیگری گفته که باتری دستگاه او بعد از تنها نوشتن و ارسال دو توییت در شبکه اجتماعی X، حدود ۱۳ درصد شارژ مصرف کرده است. باتری آیفون یک کاربر دیگر هم بدون استفاده خاصی از گوشی یک‌دفعه از ۶۰ درصد به ۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

هشدار: نصب این برنامه باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود


بعد از نصب آپدیت iOS ۱۷.۴، شارژ باتری گوشی به بحران بزرگی تبدیل شده است. یک کاربر که صاحب آیفون ۱۱ پرو است گوشی خودش را با شارژ ۴۰ درصد به شارژ زده اما بعد از ۴ ساعت، باتری او هنوز کامل شارژ نشده و روی ۹۴ درصد باقی مانده است.

در همین رابطه، چندین کاربر توییت‌هایی را منتشر کرده‌اند و به دیگران نسبت به نصب آپدیت جدید آی او اس هشدار داده‌اند. شاید در نخستین نگاه تصور کنید که این یک اتفاق معمول بعد از هر بروزرسانی است، زیرا در پس زمینه سیستم تغییراتی در حال انجام است. اما تخلیه شارژی که کاربران تجربه می‌کنند، فراتر از حد معمول است.

چگونه مشکل تخلیه شارژ زودهنگام آیفون را برطرف کنیم؟

اول از همه آیفون خود را فورس ریست کنید. دکمه پاور را نگه داشته و همزمان دکمه افزایش ولوم صدا را نگه دارید. سپس از منوی به‌نمایش درآمده، گوشی خود را خاموش کنید. بگذارید چند دقیقه خاموش بماند و مجددا دستگاه را روشن کنید. شما باید مطمئن شوید که تمام برنامه‌ها بروزرسانی شده‌اند. برای این کار اپ استور را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. از این جا از آپدیت بودن تمام برنامه‌ها اطمینان پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه‌ها انرژی بیشتری از باتری را مصرف می‌کنند. برای این کار به صفحه Settings و بخش Battery بروید. اگر یک برنامه به‌صورت غیرعادی شارژ گوشی شما را تخلیه می‌کرد، می‌توانید آن را پاک کنید. شما همچنین می‌توانید روشنایی صفحه را بکاهید یا قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» را غیرفعال کرده و سپس مشکل را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به بخش تنظیمات باتری رفته و حالت Low Power Mode را فعال کنید تا فعالیت‌های پس زمینه را تا حد ممکن بکاهد و به افزایش عمر باتری کمک کند.
امیدواریم هر یک از روش‌های بالا به بازگرداندن عملکرد باتری گوشی شما کمک کرده باشد. اگر شما هم با نصب آپدیت iOS ۱۷.۴ تجربه مشابهی دارید، حتما آن را با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به‌اشتراک بگذارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha