۰ نفر

ارزان قیمت ترین خودروهای سدان سال ۲۰۲۴

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 831488
ارزان قیمت ترین خودروهای سدان سال ۲۰۲۴

در این مطلب به معرفی ارزان ترین خودروهای سدان با کیفیت جهان در سال ۲۰۲۴ با محدوده قیمتی ۱۷ تا ۲۵ هزار دلار می‌پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، خودروهای اقتصادی همیشه از جایگاه ویژه‌ای میان مردم سرتاسر جهان برخوردار بوده‌اند. اکثریت قابل توجهی از مردم برخوردار کشورهایی مثل آمریکا در کنار خریداری خودرو اصلی که برطرف کننده تمامی نیازهای آنان است، اقدام به خریداری یک خودرو اقتصادی نیز می‌کنند. از این رو این سگمت خودرویی بسیار حائز اهمیت است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی ارزان ترین و بهترین خودروهای سدان با پیشرانه درون‌سوز و دارای محدوده قیمت حداکثر ۲۵ هزار دلار می‌پردازیم.

ارزان ترین خودروهای سدان با کیفیت سال ۲۰۲۴

در ادامه و با ترتیب نمودار قیمتی از بالا به پایین، به معرفی ۱۰ خودرو سدان ارزان قیمت بازار جهانی با پیشرانه درون سوز می‌پردازیم.

۱۰. مزدا ۳ – قیمت: ۲۵ هزار و ۳۳۵ دلار

خودروهای سدان - خودرو مزدا ۳

مزدا ۳ جدید که از نظر طراحی بسیار به خودرو مزدا ۶ نزدیک شده است، از لحاظ زیبایی بیرونی یک پله بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد و هندلینگ جذاب و دو پیشرانه خوب هم با این ظاهر زیبا هم‌خوانی دارند. این نسخه از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتن‌متر بهره می‌برد. اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند امکان انتخاب نسخه توربو ۲۵۰ اسب بخاری با سامانه چهار چرخ محرک هم وجود خواهد داشت که به علت قیمت بالای ۲۵ هزار دلار از شمول این لیست خارج است. هرچند قیمت پایه مزدا ۳ از ارزان ترین خودروهای سدان بازار گران‌تر است، اما با وجود صندلی‌های ردیف عقب جمع‌وجور، از لحاظ راحتی و احساس کلی، یک خودرو کامپکت واقعا لوکس محسوب می‌شود.

۹. هوندا سیویک – قیمت: ۲۵ هزار دلار

خودروهای سدان - هوندا سیویک

هوندا سیویک نامی مشهور و قابل‌اعتماد در بخش خودروهای سدان کامپکت محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه هاچ بک نیز عرضه شده که جزو خودروهای پرفروش بازار آمریکا به‌شمار می‌رود. تیپ پایه این خودرو انتخابی ساده، اما کاربردی است که با یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر عرضه شده است. دینامیک رانندگی هم در همه نسخه‌های سیویک خوب است که همین موضوع سدان هوندا را به یک معیار در بین خودروهای کامپکت تبدیل کرده است. همچنین بر خلاف بسیاری از دیگر خودروهای کامپکت بازار، سیویک به‌صورت استاندارد قابلیت‌های کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و ترمز اضطراری خودکار را هم ارائه می‌کند که امتیاز بالایی برای یک خودرو اقتصادی ژاپنی محسوب می‌شود.

۸. تویوتا کرولا – قیمت: ۲۳ هزار و ۱۴۵ دلار

خودروهای سدان - تویوتا کرولا

هرچند کرولا در تیپ‌های پایین‌رده فاقد پویایی رانندگی جذاب سیویک است، اما از لحاظ مصرف بنزین و قیمت با برتری اندکی در قدرت و گشتاور، هم‌سطح هوندا خواهد بود. تویوتا همچنین در نمای بیرونی، طراحی جسورانه‌تری هم دارد؛ هرچند که از لحاظ فضای داخلی در پس سیویک قرار می‌گیرد. کسانی که خواهان مصرف سوخت پایین‌تری هستند می‌توانند کرولا هیبریدی را انتخاب کنند؛ در حالی که نسخه GR کرولا پرفورمنسی فوق‌العاده را ارائه می‌کند. نسخه پایه این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با توان ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

۷. فولکس واگن جتا – قیمت: ۲۲ هزار و ۶۶۰ دلار

فولکس‌واگن جتا

فولکس واگن جتا غیر از نسخه اسپرت GLI، گزینه چندان جالبی در این کلاس به‌حساب نمی‌آید. طراحی خودرو کاملا ساده است، کابین ارزان‌تر از قیمتی است که دارد و سواری آن هم بسیار خشک است. دیگر خودروهای این کلاس از وزن نسبتا سبک خود برای ارائه هندلینگ جذاب استفاده می‌کنند، اما فرمان بی‌احساس جتا هرگونه تجربه هیجان‌انگیزی را تضعیف می‌کند. البته سدان فولکس واگن با گیربکس دستی هم ارائه می‌شود و در تیپ‌های بالاتر از ارتقای تکنولوژی خوبی بهره می‌برد؛ اما توصیه خرید جتا (به‌جز نسخه GLI که تا حدودی مشکلات هندلینگ را برطرف می‌کند) با هر قیمتی دشوار خواهد بود. این خودرو نیز با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر عرضه شده است.

۶. هیوندای النترا – قیمت: ۲۲ هزار و ۵۹۰ دلار

هیوندای النترا

النترا که توان رقابت با کرولا و سیویک را با قیمتی کمتر دارد، سال‌ها است که یکی از گزینه‌های قابل قبول بازار محسوب می‌شود؛ اما هیوندای این خودرو را در نسل هفتم به‌طور چشمگیری ارتقا داده است. علاوه بر این، النترا در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۴ از طراحی جدید دماغه، ایربگ‌های جانبی استاندارد و رنگ‌های جدید برای داخل و بیرون بهره‌مند شده است. هرچند نسخه پایه النترا در زمینه هندلینگ با سیویک قابل مقایسه نیست و به‌اندازه کرولا هم قابل اعتماد نخواهد بود، اما به‌لطف طراحی و جانمایی هوشمندانه، کابین جادارتری را ارائه می‌کند. النترا که به‌صورت استاندارد خودرویی راحت و مجهز به تکنولوژی است، یک گزینه کاملا متقاعدکننده در این کلاس به‌حساب می‌آید. در بخش فنی شاهد یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر روی النترا جدید هستیم.

۵. نیسان سنترا – قیمت: ۲۱ هزار و ۹۰۵ دلار

نیسان سنترا

طراحی بیرونی و متریال داخلی سنترا چیزی فراتر از قیمت آن را نشان می‌دهند و راحتی داخلی آن به کیفیت سواری خوب خودرو هم کشیده شده است. کابین سنترا بد نیست، اما ضعیف‌تر از رقبا به‌نظر می‌رسد و در بزرگراه‌ها مصرف سوخت خوب ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را به نمایش می‌گذارد. اما مشکل بزرگ سدان نیسان زیر کاپوت است؛ یعنی جایی که هرچند پیشرانه کشش خوبی را ارائه می‌کند، اما فاقد تجربه لذت‌بخش خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۸ نیوتن‌متر، مشخصه فنی این خودرو اقتصادی نیسان است.

۴. کیا سراتو – قیمت: ۲۱ هزار و ۱۴۵ دلار

کیا سراتو

خودروهای کامپکت معمولا ارزان هستند، اما سراتو یکی از ارزان‌ترین خودروهای کامپکت است. این ماشین مصرف سوخت معقولی دارد، اما صرف‌نظر از نسخه جذاب GT، در سراتو همه‌چیز خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. دیگر خودروهای کامپکت بازار که مزدا ۳ پیشتاز آن‌ها است، تجربه رانندگی شگفت‌آوری را ارائه می‌کنند؛ اما سراتو به همان اندازه قیمتش سطح پایین احساس می‌شود. البته سراتو با این‌که کابین ساده، پیشرانه ضعیف و هندلینگی پایین‌تر از رقبا دارد، اما در بخش قیمت، همه آن‌ها را مغلوب می‌کند. سراتو 2024 در نسخه پایه با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر عرضه شده است.

۳. میتسوبیشی میراژ – قیمت: ۱۹ هزار دلار

میتسوبیشی میراژ

خودرو ساب‌کامپکت میتسوبیشی میراژ به واقع بسیار کوچک است. در سال ۲۰۲۴ تنها سه خودرو در این کلاس رو به انقراض در بازار آمریکا وجود دارد که یکی از آن‌ها میراژ ارزان‌قیمت است. با این حال، متأسفانه میراژ نسبت دیگر رقبا خود در این کلاس، راحتی و کارایی بسیار کمتری دارد. مصرف سوخت تنها ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه، برگ برنده این سدان کوچک ژاپنی خواهد بود. پیشرانه ضعیف میراژ با حجم ۱.۲ لیتر و ۳ سیلندر قادر به تولید توان ۷۸ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر است.

۲. کیا ریو – قیمت: ۱۹ هزار دلار

کیا ریو

هرچند ریو به‌زودی از بازار آمریکا حذف می‌شود، اما این هنوز هم گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به‌دنبال یک خودرو صفرکیلومتر ارزان قیمت هستند. بر خلاف میراژ، ریو در کنار قیمت پایین، کیفیت سواری خوب و هندلینگ قابل توجهی را ارائه می‌کند. این خودرو با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۲ نیوتن‌متر عرضه شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این ماشین هم با نمایشگر لمسی ۸ اینچی استاندارد و اندروید اتو و اپل کارپلی، بهتر از رقبای خود است. پیشرانه ریو هرچند قطعا به‌اندازه موتور مدل‌های کامپکت قدرتمند نیست، اما به‌اندازه‌ای قدرت دارد که خودرو را ظرف مدت ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ریو حتی با وجود نقاط ضعفی مثل صندوق بار کوچک و فرمان مبهم، گزینه خوبی در بازه قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار محسوب می‌شود.

۱. نیسان ورسا – قیمت: ۱۷ هزار و ۴۰۵ دلار

نیسان ورسا

ارزان ترین مدل درون سوز در بازار خودروهای سدان که هم‌اکنون می‌توان در بازار آمریکا خرید، نیسان ورسا است. این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر عرضه شده است. همچنین این خودرو بزرگ‌ترین صندوق بار را در کلاس خود ارائه می‌کند و با برخورداری از رادار هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار به‌صورت استاندارد، ایمنی خوبی هم دارد. با این حال، کسانی که خواهان مصرف سوخت کمتر هستند باید گیربکس CVT را سفارش دهند که ۱۷۰۰ دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند. همچنین صرف‌نظر از گیربکس، شتاب سنترا حتی برای این کلاس هم پایین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha