۱ نفر

چادر زدن در این استان‌ها ممنوع!

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 831484
چادر زدن در این استان‌ها ممنوع!

مدیرکل گردشگری داخلی گفت: امسال در عید نوروز به دلیل بارش باران در بسیاری از استان‌ها امکان چادر زدن مسافران وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شصت و یکمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در آخرین روزهای اسفند با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد در سالن اجتماعات معاونت گردشگری برگزار شد. در این نشست مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: امسال در عید نوروز به دلیل بارش باران در بسیاری از استان‌ها امکان چادر زدن مسافران وجود ندارد.

وی بیان کرد: سمت و سوی سفرها به جنوب و شرق کشور رفته است و در حال حاضر استان‌هایی مانند فارس، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشترین رشد رزرو نسبت به سال گذشته را داشته‌اند بقیه استان‌ها یا ثابت مانده یا کاهش رزرو داشته‌اند.

فاطمی گفت: استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و کرمانشاه با رشد مسافر مواجه بودند اما تنها استانی که آمارش فعلاً ثابت مانده، لرستان بوده است.

در ادامه صادق ضیاییان از سازمان ملی هواشناسی نیز گفت: در ادامه بارش‌ها برای روز سه شنبه تعدادی از استان‌ها ۵ هشدار قرمز و بقیه نارنجی گرفته‌اند.

وی گفت: سه شنبه بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود همچنین رگبار شدید باران در تهران تبریز قزوین سمنان غرب رضوی کردستان کرمانشاه مرکزی فم خوزستان بوشهر فارس و یزد وجود خواهد داشت.

ضیاییان بیان کرد: فردا در نیمه غربی کشور بارندگی وجود خواهد داشت و چهارشنبه از شدت بارش‌ها کم می‌شود. ۵ شنبه بارشی نداریم ولی بارش‌ها دوباره از اوایل هفته بعد و در جمعه شروع می‌شود و استان‌های نیمه غربی را شامل خواهد شد. پس از آن از روز شنبه بارشها به استان‌های شمالی شرق می‌رسد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید در استان‌های مرکزی را داریم افزود: روزهای ابتدایی هفته آینده هم مجدد بارش‌ها را داریم نکته مهم این هست که در کنار رودخانه‌ها چادرها استقرار پیدا می‌کند و مردم در مناطق گرمسیر ممکن است در بستر رودخانه‌ها قرار بگیرند که خطرناک است.

ضیاییان گفت: در سامانه‌های ایتا و بله و سایت هواشناسی و تلفن ۱۳۴ و پیامک‌هایی که برای مسئولان ارسال می‌شود اطلاعات مربوط به آخرین هشدارها اطلاع داده خواهد شد اگر دستگاهی برای دریافت پیام مشکلی دارد اعلام کند.

کیاپاشا بازرس کل حوزه گردشگری سازمان بازرسی کشور گفت: هدف ستاد باید این باشد که در کل ایام خدمات دهی به مردم انجام شود. گاهی می‌بینیم دستگاه‌ها کشیک گذاشته اند ولی آن فرد حضور ندارد. مردم هم از همین انتقاد دارند. افراد در یکی دو روز اول خیلی پای کار هستند ولی کم کم که می‌گذرد خدمات دهی کمتر می‌شود.

وی از مسئولان حاضر در جلسه خواست که بازدیدهای سرزده از زیر مجموعه‌ها انجام دهند.

علی شریفان به نمایندگی از اورژانس کشور نیز گفت: ۳۳۴۵ پایگاه با ظرفیت ۵۵۰ اورژانس در اختیار مردم قرار دارد همچنین ۳۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها را در ایام‌نوروز خالی گذاشتیم.

نماینده سازمان تعزیرات حکومتی هم گفت: از ۱۵ اسفند امسال با رؤسای شعب، نظارت‌ها را انجام داده و در قالب گشت سیار کار خود را آغاز کرده است همچنین سامانه ۱۳۵ برای ثبت شکایات به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هست.

موسوی به نمایندگی از سازمان اوقاف گفت: برای ۱۳ مین سال پیاپی طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود که شامل دو بخش خدمات دهی به مسافران نوروزی و مباحث فرهنگی است. امسال ۵۴۸۰ اتاق و سوئیت در بقاع متبرکه از زائران پذیرایی می‌کند که ظرفیت ۴۰۰ هزار نفری دارد. هر ساله تعدادی از مسافران را به صورت اسکان اضطراری در این اماکن داشته ایم. همچنین ۲۲۰۰ امامزاده در این طرح نوروزی مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha