۰ نفر

شکم صاف با تَرک این عادات/ ۵ عادت ناسالم که شما را چاق می‌کند

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبر: 830350
شکم صاف با تَرک این عادات/ ۵ عادت ناسالم که شما را چاق می‌کند

شناخت و حذف عادات غذایی مضر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، به منظور کاهش وزن و از بین بردن چربی شکمی می‌بایست برخی عادات تغذیه‌ای غلط را کنار بگذارید؛ این عادات ناسالم عبارتند از:

۱) غذا خوردن با حواس‌پرتی

وقتی با هوشیاری غذا نمی‌خورید، ممکن است مغز در ارسال سیگنال سیری به معده، دچار اختلال شود و شما را به زیاده‌روی در مصرف غذا و تجمع چربی شکمی تشویق کند.

۲) حذف وعده‌های غذایی

حذف وعده‌های غذایی می‌تواند متابولیسم را مختل کند و منجر به پرخوری در اواخر روز شود. در این شرایط، ترشح هورمون استرس (کورتیزول) هم بیشتر می‌شود و شما را دچار اضطراب می‌کند. اضطراب نیز به نوبه خود سبب پرخوری و درنهایت افزایش وزن می‌شود.

۳) مصرف ناکافی آب

نوشیدن آب در طول روز برای بهبود عملکرد بدن و در عین حال کنترل اشتها را به عادت تبدیل کنید. هیدراته ماندن می‌تواند به کنترل علائم گرسنگی کمک کند.

۴) نخوردن میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند و به کند کردن هضم، کنترل گرسنگی و کاهش التهاب مزمن کمک می‌کنند. سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۵) عدم دریافت پروتئین کافی

دریافت ناکافی پروتئین سبب ایجاد گرسنگی در میان روز، ریزه‌خواری و تجمع چربی شکمی می‌شود. پروتئین نه‌تنها باعث افزایش احساس سیری می‌شود، بلکه می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha