۰ نفر

سهم ۳ درصدی معادن در اقتصاد کشور

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۲۹
کد خبر: 829037
سهم ۳ درصدی معادن در اقتصاد کشور

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: توان‌مندی‌های علمی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای تحقق رشد اقتصادی معدن موثر است‌.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بهرامی امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه، رشد ١٣ درصدی برای بخش معدن دیده شده و در این راستا نیاز است زیرساخت‌های توسعه‌ای تامین شود، اظهار کرد: اثرگذاری معادن در اقتصاد می‌تواند بالا باشد به‌طوری‌که سهم معدن در اقتصاد کشور ۳ درصد است.

وی با یادآوری اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها از جمله بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی در اقتصاد معدن حائز اهمیت است، افزود: معادن منابع ملی کشور و ثروت خدادادی هستند و باید با برنامه از این منابع بهره‌برداری کنیم و صیانت واقعی از این ثروت الهی داشته باشیم.

بهرامی با اشاره به ضرورت آموزش مدیران و فعالان اقتصادی و ارتباط دائمی صنعت و دانشگاه، ادامه داد: رشد ۸ درصدی اقتصاد در گرو دانش و آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه آینده‌نگری و آینده‌پژوهی، یادآور شد: اگر نتوانیم خودمان را با شرایط روز از جمله توسعه هوش مصنوعی تطبیق دهیم، عقب می‌مانیم. صنعت و دانشگاه بایستی در کنار هم قرار گیرند و با هم حرکت کنند.

بهرامی ابراز امیدواری کرد که اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه در دنیای امروز، با توجه به روند پیشرفت علم و تکنولوژی خود را بیش از گذشته نشان خواهد داد.

این مسئول با بیان این که امروز کشور نیازمند توسعه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و حرکت را در این مسیر تسریع بخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha