۰ نفر

اعتراف بنیان‌گذار گوگل درباره تاثیر بد هوش مصنوعی!

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 828725
اعتراف بنیان‌گذار گوگل درباره تاثیر بد هوش مصنوعی!

«سرگی برین»، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، در پی بروز مشکلات نژادی در تولید تصاویر جمینای گفت که این شرکت خراب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو،  «سرگی برین»، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، در صحبت با جمعی از علاقه‌مندان به هوش مصنوعی به مشکلات تولید تصویر در جمینای اشاره کرد و گفت گوگل بی‌شک در این زمینه خراب کرده است. او همچنین اعلام کرد که به بازنشستگی خود پایان می‌دهد و به کار در این شرکت بازمی‌گردد، چراکه به اعتقاد او دوران هوش مصنوعی بسیار هیجان‌انگیز است.

براساس گزارش CNBC، سرگی برین درباره مشکلات راه‌اندازی بخش تولید تصویر جمینای گفت که گوگل قطعاً در تولید تصویر به مشکل خورده و او فکر می‌کند این مشکل بیشتر به‌دلیل بررسی و آزمایش ناقص این سرویس بوده است. برین توضیح داد:

گوگل پس از بروز مشکلاتی در این هوش مصنوعی، آن را از دسترس خارج کرد، اما به‌زودی دوباره آن را برای کاربران فعال می‌کند. پیش‌ازاین نیز گوگل علت مشکلات نژادی در تولید تصاویر این هوش مصنوعی را توضیح داده بود.

نظرات هم‌بنیان‌گذار گوگل درباره تولید تصویر با جمینای

در پاسخ به سؤالات حضار، سرگی برین درباره تأثیر هوش مصنوعی بر موتورهای جستجو و چگونگی حفظ موقعیت پیشتاز گوگل در این بازار صحبت کرد. او البته به عرضه ناقص تولید تصویر جمینای نقدهایی داشت و گفت تصاویر این هوش مصنوعی درباره موضوع‌های تاریخی و نژادی از بررسی‌های ناقص گوگل ناشی می‌شود.

او گفت هنوز مشخص نیست چرا این هوش مصنوعی برای به تصویرکشیدن تصاویر تاریخی و نژادی کمی به جناح چپ سیاسی متمایل است، اما این امر هدف گوگل نبوده. برین اضافه کرد که این شرکت اخیراً دقت این هوش مصنوعی را تا ۸۰ درصد در برخی از تست‌های داخلی بهبود داده است. او می‌گوید چنین مسائلی تنها به جمینای گوگل محدود نمی‌شود و مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI یا Grok ایکس نیز گاهی به لحاظ سیاسی سوگیری دارند.

برین در سال ۱۹۹۸ گوگل را با «لری پیج» تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۱۹ از ریاست آلفابت کنار رفت. او همچنان یکی از اعضای هیئت مدیره و سهامدار اصلی این شرکت است و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سهام در آن دارد. برین برای کمک به ارتقای جایگاه گوگل در بازار پر از رقیب و هیجان‌انگیز هوش مصنوعی، به کار در این شرکت بازگشته است.

او می‌گوید که گوگل درحال بهبود هوش مصنوعی خود است و سعی می‌کند که اشتباهات آن را به حداقل برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha