۰ نفر

برای کودکان زیر ۷ سال؛

درمان رایگان شد

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 828188
درمان رایگان شد

وزیر بهداشت از مشارکت ۴۶ میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت خبر داد و گفت: درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی کشور رایگان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بهرام عین الهی ،وزیر بهداشت در نشست خبری به مناسب  برگزاری اجلاس بین المللی سلامت خانواده، گفت:امسال ۴۶ میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت شرکت کردند.
وی ادامه داد: بحث اصلی در جهان نظام پیشگیری و یکی از آفت های مهم در سلامت کم تحرکی است و بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون حاصل کم تحرکی محسوب می شوند.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای تامین سلامت جامعه باید سلامت خانواده را اصلاح کرد،گفت:طرح ابتکاری ایران با عنوان سلامت خانواده از سال جاری آغاز شد.
عین الهی با اشاره به نقش بزرگان خانواده در سلامت خانواده، افزود:در طرح سلامت خانواده هر کد ملی دارای یک مراقب سلامت خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکنون در ۱۹۵ شهرستان اکنون در طرح سلامت خانواده مشارکت دارند،تصریح کرد:هدف ما پیشگیری و طرح مافوق پزشک خانواده است و در صورت وجود فرد بیمار به پزشک خانواده و در ادامه مراتب بالاتر ارجاع داده می شود؛ضمن اینکه دولت  ۹۵درصد هزینه فرد بیمار را می پردازد
وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی سلامت خانواده طی روزهای ۱۵و۱۶اسفند ماه ۱۴۰۲ در تهران،ابراز کرد:مهمترین هدف ما پیشگیری و بهداشت است.
عین الهی با اساره به وجود ۱۸هزار خانه بهداشت در ایران،متذکر شد:اکنون در تمام رشته های موجود پزشکی در جهان نیروی تخصصی در کشور داریم و ۲۷۰هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد:یکی از راه حل های نظام سلامت برگشت و توجه به خانواده است.حدود ۱۸.۵همت برای طرح سلامت خانواده در نظر گرفته شده است و اکنون بیش از ۹۰درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شود.
وزیر بهداشت با اشاره به همکاری با کشورهای مختلف،خاطرنشان کرد:امروز نزدیک به ۷هزار دانشجوی خارجی داریم و بیش از ۱.۵میلیون گردشگر سلامت داشتیم و حدود ۳۰۰ مرکز ما مجوز گردشگری سلامت دارند.
عین الهی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروی خود را خودمان تولید می کنیم،گفت:۴۰درصد تجهیزات پزشکی و ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی را خودمان تولید می کنیم.
وی تاکید کرد:اکنون قوی ترین نظام سلامت در منطقه به ایران تعلق دارد.
وزیر بهداشت از رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷سال خبر داد و گفت:این مصوبه از این هفته اجرایی می شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha