۰ نفر

آغاز شمارش آرا در چند شهر خراسان رضوی

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸
کد خبر: 827838
آغاز شمارش آرا  در چند شهر خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: با توجه به عدم درخواست تمدید انتخابات در برخی مناطق، روند اخذ رای در ۱۳ شهرستان این استان ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب، جمعه خاتمه یافت و فرایند شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید هادی طباطبایی شامگاه جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی در مشهد، افزود: فرایند اخذ رای در شهرستانهای کلات، بردسکن، بجستان، داورزن، ششتمد، خواف، خوشاب، زاوه، تربت جام، صالح آباد، کوهسرخ، تایباد و باخرز خاتمه یافت.

وی اضافه کرد: همچنین رای گیری در بخش مرزداران شهرستان سرخس، بخش های رخ، کدکن و بایگ و روستاهای بخش مرکزی تربت حیدریه و بخش فرح دشت کاشمر نیز خاتمه یافته است.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha