۰ نفر

از رونمایی قراردادهای جدید تا فروش سهامدار عمده; تحلیل «فاراک» چه می‌گوید؟!

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 827268
از رونمایی قراردادهای جدید تا فروش سهامدار عمده; تحلیل «فاراک» چه می‌گوید؟!

شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) در تاریخ ۱۳۴۶ با نام شرکت سهامی صنعتی و تولیدی ماشین سازی اراک به منظور تاسیس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از تولید و فروش انواع ماشین آلات و سایر فرآورده های صنعتی وتولیدی با سرمایه یکصد میلیون ریال به ثبت رسید. در سال ۱۳۵۰ این شرکت به نام فعلی تغیر نام داده است و در سال ۱۳۷۳ به شرکت سهامی عام تبدیل شده است

به گزارش اقتصادآنلاین، ماشین‌سازی اراک را می توان بانی اصلی تبدیل شدن اراک به یک قطب صنعتی مطرح نمود که می تواند سبب توسعه سبب توسعه همه جانبه در کشور هم شود.

موضوع فعالیت

تأسیـس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از آن، احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت، تولید، فروش، صادرات، مونتاژ، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات و سایر فرآورده هـای صنعتی، مونتاژ ، نصب و راه اندازی کارخانجات و پروژه های عمرانی و صنعتی در قالب پیمانکاری عمومی، واردات مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات و تجهیزات مـورد نیاز فعالیت های مذکور، ارائه خدمات فنی و مهندسی و آموزشی و عملیات بازرگانی و انجام هر نـوع عملیات مشابه، عقد هرگونه قرارداد مرتبط با موضوع شرکت مستقلاً یا با مشارکت اشخاص حقیقی یا حقوقی داخلی و خارجی، انجام پروژه‌های پیمانکاری، طرح و ساخت (EPC) و طرح و ساخت و سرمایه گذاری (EPCF) در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگـاه، راه و ترابری، نیرو، پست و مخابرات، انرژی، صنعت و معدن، تأسیسات و تجهیزات، آب به صورت مستقل یا مشارکتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در دامنه فعالیت آزمایشگاه شرکت به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد. و همچنین تأسیس شرکت های جدید و انجام هرگونه سرمایه گذاری و مشارکت در سایر شرکت ها است.

سهامداران شرکت:

شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان و بانک دی به ترتیب به ۳۷ درصد و3.13  درصد سهامداران عمده شرکت هستند . لازم به ذکر است که دی  در مجمع گفته بود فروشنده فاراک نیست اما روی تابلو سهام خود را می فروشد.

وضعیت عملکرد شرکت در بهمن ماه نشان میدهد که شرکت ماشین سازی اراک در 11 ماهه منتهی به بهمن حدود 772 میلیارد تومان درآمد کسب نمود:

شرکت ماشین سازی اراک طی عملکرد 1 ماهه منتهی به 1402/11/30 مبلغ معادل 1,082,714 میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

فاراک با سرمایه ثبت شده 20,637,727 میلیون ریال طی عملکرد 4 ماهه سال مالی منتهی به 1403/06/31 مبلغ 7,719,221 میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

رو نمایی از قرارداد جدید  به ارزش 71 میلیارد تومان در فاراک :

“فاراک” به تازگی برنده مناقصه فروش هفت قلم GATE VALVEشده است:

شرکت ماشین سازی اراک از برد در مناقصه فروش هفت قلم GATE VALVE به مبلغ ۷۰۸ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال خبر داد.

 بر اساس ابلاغیه شماره 1402/865/501007 مورخ 1402/12/03 شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب (سهامی خاص) این شرکت برنده مناقصه فروش هفت قلم GATE VALVE به مبلغ 708،519 میلیون ریال گردیده است. مدت زمان اجرای پروژه 12 ماه از زمان انعقاد قرارداد می باشد.

فاراک به روز رسانی  و تحقق یک تحلیل تکنیکالی و ادامه مسیر با تفاوت در زمان برگشت:

در تحلیل پیشین پس از تکمیل یک دیامتریک و شکل گیری پسایآن به صورت موج A شاهد اصلاح قیمت و زمان از اردیبهشت ماه بودیم و انتظار داشتیم با تکمیل یک سمیتریک در محدوده 148 -150 برگشت قوی رخ دهد که این اتفاق نیز افتاد و رشدی تا محدوده 200 تومان که اولین مقاومت مهم بود  رخ داد.

تحلیل پیشین فاراک را میتوانید در لینک زیر دنبال نمایید.

 eghtesadonline.com/x8S3s

در به روز رسانی تحلیل با توجه به وضعیت رکود بازار، انتظارها از این الگو B در اکثر سهم ها ترکیبی شده و هنوز تمام نشده است. لذا در بخش دوم wxy هستیم که می تواند یک مثلث و دیامتریک و... باشد.

لذا باز از محدوده حمایتی 150-155 می توانیم برگشت موقتی تا حوالی 200 داشته باشیم تا زمان کافی صرف شود و  به موج اصلی صعودی C برسیم.

از رونمایی قراردادهای جدید تا فروش سهامدار عمده; تحلیل «فاراک» چه می‌گوید؟!

فاراک تکنیکال بنیادی سهم بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha